Avatar billede webgon Nybegynder
30. juni 2006 - 15:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gem som

Hvad er tastaturgenvejen til Save as/Gem som i frontpage?
Avatar billede hcma Novice
30. juni 2006 - 15:47 #1
der er ingen ;o)
Avatar billede webgon Nybegynder
30. juni 2006 - 15:48 #2
det kan da ikke passe ;'-(
Avatar billede webgon Nybegynder
30. juni 2006 - 15:48 #3
der må da være en..
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. juni 2006 - 16:01 #4
Tvivlsomt. Normalt skal man kun bruge Gem som når dokumentet aldrig har været gemt før, og i det tilfælde gør Gem det samme som Gem som.
Avatar billede webgon Nybegynder
30. juni 2006 - 16:09 #5
ja men jeg har et dokument jeg skal have gemt som 220 forskellige filnavne!! hvordan gør jeg det hurtigst
30. juni 2006 - 16:13 #6
Tastaturgenvejen Alt-F åbner menupunktet Filer, herefter kan du bruge det understregede bogstav i "Gem som" for at åbne dialogboksen.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
30. juni 2006 - 16:17 #7
Du kunne bare finde filen i den placering på din PC.
Kopiere den 220 gange og omdøbe de 22o filer vhs F2.

Hvis indeholdet altså ikke ændrer sig.

PS. I mange andre programmer er det Ctrl + Shift + S.
30. juni 2006 - 16:18 #8
Har ikke frontpage på denne computer; men i Word er det bogstavet M, der er understreget i "Gem som". Det betyder at du skal taste:
Alt-T efterfulgt af bogstavet m
Avatar billede hcma Novice
30. juni 2006 - 16:45 #9
mener ikke er nogle genvejstaster til det i FP
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. juni 2006 - 17:00 #10
En anden måde:

Lav en tekstfil med et af de andre filnavne per linie, og placer denne i samme mappe som dit dokument. Åbn denne i en kommandoprompt og kør FOR /F "delims=:" %i IN (tekstfil.txt) DO COPY dinfil.htm "%i".

Det forudsætter at de alle skal være i en enkelt mappe, men det er hurtigt at flytte tingene bagefter inde i Stifinder.
Avatar billede webgon Nybegynder
30. juni 2006 - 17:00 #11
Fedt! Alt-F og Alt-A (har engelsk version af fp) virker! nice..
Avatar billede webgon Nybegynder
30. juni 2006 - 17:03 #12
pidgeot -> tak for hjælpen ang kopiering :) --> http://www.eksperten.dk/spm/718471