Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. juni 2006 - 01:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio vs. Web Developer

Hejsa...

Jeg bruger normal VS (Visual Studio) til at udvikle i...men nu hvor jeg lige har kastet mig ud i asp.net 2.0 har jeg set en del video'er fra www.asp.net og de benytter alle VWD (Visual Web Deleloper 2005)...

Hvad er forskellen på disse to...?

Grunden til, at jeg tror at der er forskel er, at jeg synes at html editoren i VS (behandling af HTML i designview) er ret rige i VS....det ser for mig, ud som om, at den opfører sig anderledes i VWD...??? Synes tabeller, celler opfører sig ret besværligt i VS...?-/

Kan der være noget om dette? Hvad er det bedste tool til at lave HTML-delen til en masterpage...? any clues...?

Mvh. PabloPablo
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 02:06 #1
Visual Studio 2005 er kommet i en gratis version kaldet Express Edition

Express Edition er sprog opdelt: C#, VB.NET, C++ og "Web Development"

så VWD er en Visual Studio gratus udgave beregnet til ASP.NET
Avatar billede spif2001 Nybegynder
30. juni 2006 - 08:44 #2
VWD er indopereret i Visual Studio 2005. Så har du Visual Studio 2005, får du ikke noget ekstra ud af at bruge VWD.

Grunden til at editoren opfører sig anderledes er indstillinger.

Når man installerer VS 2005 bliver man spurgt om, hvad man fortrinsvis skal bruge den til. Her har du nok valgt VB.Net eller C#, og editoren er derfor optimeret til det.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. juni 2006 - 13:34 #3
Spif2001>> ja okay, det giver jo lidt mening...meen, burde den ikke kunne finde ud af mere end én indstilling...jeg kan ikke længere huske div. muligheder man havde at vælge imellem, men ja, har sikkert valgt C# idet jeg de sidste par år ikke har kodet andet end winforms.......nu er der jo fx. ikke noget med HTML i winforms....så når jeg roder med det nu, burde den da stadig opføre sig pænt ;) ?
Men det er vel noget jeg kan ændre i div. indstiller i VS 2005...? man skal vel næppe installere forfra hver gang man skifter imellem en winform og en asp.net side ?-)
Avatar billede spif2001 Nybegynder
30. juni 2006 - 13:37 #4
nej du skal ikke reinstallere. Der er et ton instillings muligheder i VS, men det er jo lige med at finde de rigtige.

Jeg har ikke selv prøvet at sætte den op til Web, så der kan jeg ikke lige hjælpe dig :)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. juni 2006 - 13:40 #5
okay...men hvis de har tænkt sig bare lidt om, så er der vel de samme muligheder i en combobox eller lign. et sted, som man har ved installationen...
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 13:50 #6
er det VS 2003 eller VS 2005 du bruger ?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
30. juni 2006 - 13:52 #7
pablopablo -> måske - har ikke stødt på det.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. juni 2006 - 14:20 #8
Det er VS 2005...med asp.net 2.0...
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 14:37 #9
så burde du kunne det samme
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2006 - 23:01 #10
tid at få afsluttet her ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
13. august 2006 - 23:11 #11
tjaa...men der er nu i kommet nogen løsning på problemet...jeg kan ikke finde noget under indstilliger som kan bruges til noget...??

Jeg har i stedet for, brugt Macro Media til at designe html i...og efterfølgende kopieret det over i VS...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2006 - 23:38 #12
så ligger du vel selv et svar og accepterer det
Avatar billede pablopablo Nybegynder
14. august 2006 - 00:15 #13
ja, det kan jeg godt..men jeg har ventet i håb om, at der kom en forbi, som kunne give et fornuftigt svar...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
29. august 2006 - 00:00 #14
lukker