Avatar billede casjachan Nybegynder
29. juni 2006 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af data

Mit problem består i følgende:
På en sql-server eksisterer en database, der indeholder en tabel uden records. Når der indsættes en record i tabellen, skal denne record kopieres til en tilsvarende tabel i en anden database. Derefter skal den oprindelige record slettes. Hvordan gøres dette bedst? Det skal lige siges at den database der skal kopieres til, ligger på en anden sql-server. Min umiddelbare ide var at benytte en trigger, og det er heller ikke noget problem, hvis det er den samme database og server der kopieres til, men det er det jo heller ikke.
Avatar billede thrytter Nybegynder
29. juni 2006 - 11:16 #1
Kan muligvis løses ved at du opretter en "Linked Server" som peger på den eksterne server/database.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 00:37 #2
2000 eller 2005 ?
Avatar billede casjachan Nybegynder
30. juni 2006 - 07:55 #3
Det er sql-server 2000. Jeg har på nuværende tidspunkt lavet en windows-service der kan klare jobbet, men det ville være rart med et eksempel på, hvordan det ellers kan lade sig gøre.
Avatar billede teepee Nybegynder
30. juni 2006 - 09:29 #4
Hvis du opretter en linked server under security kan du referere til en anden databses tabel således:

select * from [ip.num.mer].database.dbo.tabelnavn
Avatar billede teepee Nybegynder
30. juni 2006 - 09:32 #5
Så dit kode må være noget med:

insert into [ip.num.mer].database.dbo.tabelnavn select INSERTED

Delete from database.dbo.tabelnavn where..
Avatar billede casjachan Nybegynder
30. juni 2006 - 10:42 #6
Jeg skal lige kigge på det, inden jeg uddeler point