Avatar billede tniels Nybegynder
29. juni 2006 - 10:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Migrate Windows NT Server 4.0 til Virtual Server 2005 R2

Jeg har en Windows 2003 Server Standard Edition, hvor jeg har installeret Virtual Server 2005 R2. Jeg har også en gammel Windows NT Server 4.0, som jeg gerne vil have migrated over på min Virtual Server 2005 R2.
Er det rigtigt forstået, at jeg kan gøre det, hvis jeg har en Windows 2003 Server Enterprise Edition? Eller kan jeg godt gøre det med min Standart Edition?
Avatar billede tniels Nybegynder
29. juni 2006 - 10:15 #1
Rettelse:
Er det rigtigt forstået, at jeg KUN kan gøre det, hvis jeg har en Windows 2003 Server Enterprise Edition? Eller kan jeg godt gøre det med min Standart Edition?
Avatar billede venturer Nybegynder
29. juni 2006 - 10:20 #2
Hvad helt nøjagtigt vil du have migreret?
Det eneste sted hvor en Enterprise edition er aktuel er hvis du har en NT 4 Enterprise edition som du vil opgradere til 2003.
Avatar billede tniels Nybegynder
29. juni 2006 - 12:09 #3
Jeg vil migrere min fysiske NT 4 server (standard) over, så den ligger som en virtuel server på min Windows 2003 Server Standard. For at kunne gøre det, skal jeg (som jeg har forstået det) bruge "Virtual Server Migration Toolkit" og
"Automated Deployment Services". Men som jeg forstår det, kan "Automated Deployment Services" kun kører på Windows Server 2003 Enterprise Edition.
Er det forkert forstået?
Avatar billede venturer Nybegynder
29. juni 2006 - 13:57 #4
Ok... Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men det lyder meget sandsynligt.
Så det du vil er at "klone" din NT 4 server så det bliver en virtuel NT server "magen til" din eksisterende?

Jeg ser ikke umiddelbart andre muligheder end at du skal lave en ny installation af NT som en virtuel server, og så flytte dine NT resourcer over på denne.
Avatar billede tniels Nybegynder
29. juni 2006 - 14:50 #5
Ja, det var fordi jeg ville smide min gamle fysiske maskine ud (med NT 4), men jeg har stadig mange ting kørende på NT 4, som jeg ikke gad installerede på min Windows 2003. Så jeg ville bare have min gamle NT 4 til at køre videre virtuelt.
Nå, men hvis du heller ikke mener, det er muligt (uden en enterprise), så må jeg jo lige overveje om jeg gider at lave en virtuel NT 4, eller om jeg bare skal installerede det gamle software på min Windows 2003 Server.
Tak for hjælpen - hvis du vil have point, kan du bare svarer.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. juni 2006 - 09:42 #6
Held og lykke med det i hvert fald.
Avatar billede tniels Nybegynder
30. juni 2006 - 13:50 #7
Tak