Avatar billede yaris Praktikant
27. juni 2006 - 21:08 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

ændre søgeord på google

hej jeg skal hjælpe en med at ændre de søgeord der er på google til hans hjemmeside. han har den billigste udgave den hvor kun linket står i søgemakinen og det enste jeg kan se er at han skal have en konto hos ad words eller såddan noget lignende. kan man ikke ændre dem selv
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2006 - 21:28 #1
Du kan ikke ændre noget på google, du kan ændre i hjemmesiden, så google opfatter siderne anderledes, herunder inden for visse grændser sørge for hvilke søgeord google opfatter som vigtige for siden og hvor godt siden er placeret for det enkelte søgeord. Jeg har skrevet en masse artikler om søgemaskineoptimering her på eksperten, jeg foreslår at du læser dem og andre og så vender tilbage med specifikke spørgsmål
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2006 - 21:28 #2
Avatar billede yaris Praktikant
27. juni 2006 - 21:48 #3
vil det sige at der er nok at ændre de søgeord der står på hjemmesiden
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2006 - 22:16 #4
Det er en lille smule mere kompliceret end som så, og det kommer meget an på hvad du mener med "de søgeord der står på siden"

Google indexerer (læser) indholdet på dine sider og bestemmer via sin algoritme hvad din side handler om. Hvis din side handler om blåbærtærte, så forventer google ar ordet blåbærtærte står prominent i sidens tekst, i overskrifter, i den aktive del af hyperlinks, i alt tags, i title attributter, i title tagen, osv osv osv. Jeg har vel sammenlagt skrevet 50 sider om enmet i artiklerne og det kan altså ikke lige koges ned til en halv sides svar, jeg foreslår at du nærlæser de artikler jeg og andre har skrevet, der får du et dæggende svar
Avatar billede madx Nybegynder
28. juni 2006 - 07:28 #5
Som jeg hører dit problem, behøver du ikke læse en masse sider i første omgang...

Jeg går ud fra at du er rimeligt OK tekster siderne består af, så gør du sådan:
1) title-tag <title>; her skriver du i overskiftsform (ligesom Ekstra Bladet gør det) dvs. 3-5 ord fra sidens indhold, her har du et eller flere keywords med.
2) meta description i header; her skriver du en indledende tekst på 15-20 ord om sidens indhold. Det er fint at have keywords med.
3) meta keyword; udfylder du med ord fra overskiften - og mest for din egen stoltheds skyld ;-)
4) Din tekst på siden; Skriv overskrift - den må gerne være lidt længere, men stadig 3-5 ord inkl. keyword
5) Indledningen af dine tekster er en en uddybning af teksten i "meta description" eller meta description er en del af din indledning. Dvs. Keywords er med
6) Husk keywords lidt ned i teksten også

Start med dette, og se hvad der sker i løbet af den tid det tager for google at finde og indeksere det.

Hvis sitet og alle sider allerede er kendt af google tager det 1-2-3 uger.

Det er det du skal starte med, så kan du altid gå fra at være SEO-begynder til mere øvet.

Her har du et konkret eksempel - http://www.tandretning.com/tandregulering/ - og resten af sitet ;-)
Avatar billede madx Nybegynder
28. juni 2006 - 07:34 #6
Gider du ikke ovenstående eller har du ikke tid, så er AdWords sagen (kroner op af lommen)
Avatar billede yaris Praktikant
28. juni 2006 - 17:10 #7
Det jeg mener er de søgeord der står efter de 2 linier her under er det dem at google læser det er de eneste søgeord jeg kan finde inde på siden.
Og da det ikke er min hjemmeside kan jeg ikke afgøre om han vil bruge AdWords men hvis det var min side ville jeg nok bruge den.
Tak for svaret begge to
<meta NAME="KeyWords" CONTENT=
<META NAME="DC.Subject" CONTENT=
Avatar billede madx Nybegynder
28. juni 2006 - 20:01 #8
Tak for point, godt du kunne bruge svarene :-)