Avatar billede danishmaggot Nybegynder
27. juni 2006 - 18:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Harddisk langsom og larmer ved opstart

Når jeg starter min computer op, begynder den at larme helt vildt og det tager længere og længere tid at starte op. Jeg troede først det var harddisk køleren, men efter jeg tjekkede min harddisk i programmet HDD Health og så at den vidste rødt under nogle ting under fanen "S.M.A.R.T"

Er det skidt?
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 18:26 #1
"S.M.A.R.T" = Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology , http://en.wikipedia.org/wiki/Self-Monitoring%2C_Analysis%2C_and_Reporting_Technology
hvis programmet er til at stole på, er det någet skidt og tyder på at der er fejl på disken.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 18:28 #2
de fleste disk fabrikanter har tools du ka tjekke din disk med, http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
Avatar billede rebecca Novice
27. juni 2006 - 18:45 #3
Gratis har sikkert ret vil dog lige tilføje at hvis harddisken ikke er blevet defragmenteret i meget lang tid kan den lyde underligt fordi nålen fare frem og tilbage for at læse data, så hvis det er længe siden så prøv at defragmentere den ellers plejer hd mærker som ibm, seagate osv. at have værktøjer til at tjekke/ reparere hd med
Avatar billede rebecca Novice
27. juni 2006 - 18:46 #4
ps..og hd vil også være sløv i optrækket
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 19:00 #5
rebecca> good point :)
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
27. juni 2006 - 19:15 #6
Nu har jeg defragmenteret et par gange, men hver gang jeg så analysere disken, siger den at jeg bør defragmetere selvom jeg lige har gjort det?
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 19:40 #7
windows defragmenterings program er ikke særligt godt, specielt hvis der ikke er meget plads på drevet... prøv dette her (freeware) "Power Defragmenter" det består af 2 dele, Contig og Power Defragmenter GUI, Contig henter du her:http://www.sysinternals.com/Utilities/Contig.html  og  Power Defragmenter GUI her:
http://www.excessive-software.eu.tt/
du pakker filerne ud og lægger dem i samme mappe, trykker på Power Defragmenter GUI.exe
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
27. juni 2006 - 20:05 #8
Nu har jeg lige defragmenteret med det program, så må vi se om det bliver bedre :)

Jeg prøvede også programmer "Maxtor Powermax", men det gik bare i stå mens det var ved at søge efter harddisken.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 20:10 #9
ok, håber det kommer til at køre bedre :) men jeg ville ta' en backup af alle mine vigtige data (brænde ud eller lægge på andet drev/harddisk) når disken har det lidt mystisk...
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
27. juni 2006 - 20:12 #10
Jeg siger tak for hjælpen. Hvem vil ha point?
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 20:16 #11
du er velkommen, jeg samler ikke på point, så fordel dem som du synes :)
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
27. juni 2006 - 20:18 #12
ok, tak for hjælpen igen :)
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 20:34 #13
lidt venlig ment info: husk at lukke spørgsmålet det gør du ved selv at lægge et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykke på accepter