Avatar billede it-interesseret Nybegynder
26. juni 2006 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MSDE kontra SQL Server 2005 Express

Hej alle

Jeg har haft MSDE kørende for hjemmeside. Den kører nogen lunde med de begrænsninger, som MSDE'en, omvendt er den gratis.

1) MEN nu er SQL Server 2005 Express jo på banen og tager jeg helt fejl, hvis jeg antager, at det er afløseren til MSDE?

2) Og hvilken begrænsninger har Express'en (ala dem som MSDE'en har)?

3) Og kan man opgradere direkte fra MSDE til Express'en?

4) Er der andet, som jeg bør være opmærksom på?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2006 - 13:22 #1
re 1)

SQLServer Express er afløseren for MSDE

re 2)

http://www.microsoft.com/sql/prodinfo/features/compare-features.mspx
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
26. juni 2006 - 14:08 #2
Takker - har du prøvet at opgradere fra MSDE til Express'en?

Og findes der er manager til Express'en?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2006 - 15:16 #3
nej - jeg koerer dem parallelt

ja - der er et separat produkt (SQL Studio eller saadan noget) som virker med
SQLServer Express
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
04. juli 2006 - 14:52 #4
Super, takker, tryk svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2006 - 19:35 #5
ok