Avatar billede jweber Nybegynder
25. juni 2006 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

3 spørgsmål om google

1) jeg har lavet en rollover menu i html med div tags som har fået tilføjet en display="hide". Vil google opfatte dette som snyd og derfor ikke læse de links som ligger i dette div tag?

2) Denne menu ligger på alle mine sider og det ville derfor være nemmere at rette i den hvis den lå i et eksternt dokument som blev læst ind ved hjælp af <link>. Vil google læse denne menu så?

3) Får undersider bonus i form af pagerank af ekterne links som linker til forsiden?
Avatar billede madx Nybegynder
25. juni 2006 - 12:34 #1
1) google er ikke længere sort/hvid - "unaturlig" kode straffes, men det er ikke sikkert det bliver særligt hårdt. Så dette er næppe snyd på nogen måde. Men.... har selv et site kørende med en menu i dhtml, sitet er over tid faldet og faldet på en del sider, men klarer sig stadig OK andre steder.

2) lægger du menuen i et javascript, læser søgemaskinerne det i bedste faldt som txt. de kan ikke afvikle js-filer. Herved kan du fint lægge det eksternt. Lægger du det som include - så er det blot alm. kode, da det renderes serverside

3) spørgsmålet er lidt uklart, hvor nogen linker til forsiden får det en afsmittende virkning mht. PR. De sider der modtager links fra forsiden vil modtage noget PR fra forsiden og hermed indirekte fra andre der linker til forsiden - var det det du mente?
Avatar billede jweber Nybegynder
25. juni 2006 - 14:37 #2
Ja det var det jeg mente i spørgsmål 3.

Tak for svarerne.
Avatar billede madx Nybegynder
25. juni 2006 - 16:33 #3
Velbekomme og god vind med projektet :-)