Avatar billede daniel24 Nybegynder
23. juni 2006 - 18:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

layers samme muligheder som tables?

Hej

Jeg har et billede på min hjemmeside som ligger i et lag for at få en præcis placering.
Mit spørgsmål er om man kan lave det sådan laget følger med når man gør browservinduet mindre, så det ikke bare er samme sted på siden hele tiden?
Lidt ligesom tables hvor man jo kan sætte det i procent

1000 tak for hjælpen

Hilsen

Daniel
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. juni 2006 - 21:41 #1
Jeps :o)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>
</head><body>
<div style="position:absolute;top:10px;">Test 1</div>
<div style="position:absolute;top:30%">Test 1</div>
</body></html>
Avatar billede daniel24 Nybegynder
25. juni 2006 - 10:43 #2
Det virker ikke, jeg kopierede koden ind i Dreamweaver. De 2 lag, "test1" rykkede ikke med når man gør browservinduet mindre. Burde det ikke det?
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 10:56 #3
Ikke det første lag, men lag nr. 2 rykker med når jeg laver browservinduet mindre her - er koden dreamweaver udgiver den med korrekt - ens ? - Ved ikke om dreamweaver håndterer inline styles som browsere? Afvis mit svar hvis lag2 af test1 ikke rykker med - den med px gør ikke men den med % gør her...

- Hvis jeg lægger koden i noterblok og gemmer som .html virker det
... men jeg har dog ikke forstand på dreamweaver så jeg kan nok
ikke hjælpe med problemstillingen alligevel ...
Avatar billede daniel24 Nybegynder
25. juni 2006 - 12:23 #4
jo det virker! Resizede horizontalt i stedet for vertikalt... :-)  TAK
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 12:27 #5
Velbekom, og tak for point :o)