Avatar billede beef12 Nybegynder
23. juni 2006 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google snyd - eller er det?

Jeg sidder og søger på bedemandsforretninger og har opdaget noget der ser mistænkeligt ud...
Der er en bedemandsforretning som ligger i valby med ligger meget højt i placeringen når man søger på "begravelse" og bydel

F.eks.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=begravelse+hvidovre&meta=
og
http://www.google.dk/search?hl=da&q=begravelse+r%C3%B8dovre&meta=

I den første kommer bisættelsen.dk frem som nummer tre og den anden kommer de frem som nummer 1, men læg mærke til linket.

Når man søger på begravele hvidvore, får man www.bisaettelsen.dk/bedemandsforretninger_hvidovre.php frem som link, imens når man søger på Rødovre, har de dette link:
www.bisaettelsen.dk/begravelse_roedovre.php

Disse sider redirecter en derefter til http://www.bedemand-kbh.dk/

Så det ser altså ud til at de har oprettet skyggesider som bare redirecter til deres egen side...

Var det ikke præcist det BMW gjorde for nogle måneder siden som kom frem i pressen, hvor google bannede dem i et stykke tid?

Hvis det er ulovligt, hvad gør man ved det - kan man anmelde dem hos google?
Avatar billede beef12 Nybegynder
23. juni 2006 - 13:48 #1
Jah... det samme sker når man søger efter "begravelse amager". Her har de lavet en skyggeside som hedder: www.bisaettelsen.dk/begravelse_amager.php
Avatar billede goose Nybegynder
23. juni 2006 - 13:54 #2
Det er jo ikke ulovligt i retsmæssig sammenhæng, men jo, det strider helt klart imod Googles retningslinier.

Der er jo ikke noget forkert i det som sådan, så længe man er klar til at tage risikoen er det jo fint.

Du kan jo tage et kig på cache siden, så vil du jo se en side der er spækket med nøgleord.

Du kan jo altid anmelde dem til Google på http://www.google.com/contact/spamreport.html

/Goose
Avatar billede beef12 Nybegynder
23. juni 2006 - 14:04 #3
Tak goose - jeg laver en spamreport.
Avatar billede goose Nybegynder
23. juni 2006 - 14:15 #4
Tak for point.

Mht. spamrapporten, så skal du ikke forvente dig noget resultat idet der nok skal en hel del klager til før den bliver taget op.

/Goose
Avatar billede beef12 Nybegynder
23. juni 2006 - 14:21 #5
Hehe - ja det kunne man godt forestille sig
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. juni 2006 - 14:30 #6
Jeg er blevet ringet op af en som præsenterede sig at være fra Google, om mit firma var intereseret i at købe nøgleord og 750 klik på Google,for et beløb tror det var 2400 kr. + SKAT kan det have sammenfaldende med ovenstående.
Avatar billede beorn Nybegynder
23. juni 2006 - 14:33 #7
nej det er nok en eller anden som vil være rig i en fart, og som derfor prøver at sælge ads på google til firmaer. dem plejer jeg bare at ignorere