Avatar billede badal Nybegynder
20. juni 2006 - 15:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hoste side

hej
hvis jeg skal hoste en side hvilken net forbindelse skal der bruges. Hvad er mindste kravene til computeren? På serveren skal der bruges mssql, og .net.

Findes der evt. en vejledning på nettet hvordan man hoster egen side ??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juni 2006 - 17:00 #1
Først skal du lige finde ud af, hvad det er du vil hoste..
Avatar billede badal Nybegynder
20. juni 2006 - 19:41 #2
syntes ellers at jeg har skrevet det. Men kan præcisere det. Jeg vil hoste en asp.net side. Dvs. jeg skal bruge en maskine der kan køre win 2000 eller win xp samt en internet forbindelse.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juni 2006 - 19:45 #3
Jeg vil tro, at det er bedre med en Windows 2003.. men er dog ikke sikker..

Hvis man køber et webhotel, er det typisk en Windows 2003 der benyttes til ASP.Net.

Hvis du ikke får svar på dit spørgsmål, kan du overveje at flytte det til http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Server/Windows-2003/

Men det burde også kunne lave sig gøre, at med egen forbindelse og f.eks. Windows XP.. Jeg tror bare at Windows 2003 serveren er mere stabil.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 10:09 #4
Windows 2003 Server (web server edition vil være praktisk hvis ikke den skal kunne gøre andet).

Windows XP tillader kun 1 aktiv webside, og mener også den kun tillader ganske få connections til lige præcis den indbyggede IIS.

Hvis det kun er familiens hjemmeside med billeder af hus, hund, unger og lignende, så kan en 512 kbit linie gøre det (i upload) og så er XP'en sikkert fin.

Da der skal bruges MySQL går jeg udfra det måske ikke lige er familiens side det drejer sig, men så vil jeg umiddelbart sige at man som minimum skal have 4 mbits upload og gerne mere, hvis siden bare har lidt grafik og/eller en del besøgende. Ellers bliver ventetiden hurtig for lang.

Husk også at private ADSL lininer ofte har en meget højere ping-tid end f.eks. hvis man køber et rigtigt webhotel som har væsentligt hurtigere linier og ikke skal igennem en hules masse hop (som man ellers skal hvis man privat ADSL).