Avatar billede ameq Nybegynder
18. juni 2006 - 21:39 Der er 4 kommentarer

ms sql 2005 express

Hej
Jeg har lavet en web service og en sql 2005 express db i gemmen mit vs 2005, jeg kopier min web service til min server og få så fejlen
System.Data.SqlClient.SqlException: An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)

der er ikke installet en 2005 express på min server men kan jeg stadig kører 2005 express? og hvordan konfigura jeg den her database som fejlen beskriver?
Avatar billede beef12 Nybegynder
18. juni 2006 - 22:25 #1
1) Har du været ind i "surface area configuration" og slået remotes connections til, samt named pipes?

2) Sikker på det ikke er en firewall der blokerer - ellers åbn for 1433?
Avatar billede ameq Nybegynder
19. juni 2006 - 11:42 #2
okey det var helt offtopic det der

nr 1 var "der er ikke installet en 2005 express på min server men kan jeg stadig kører 2005 express?"

nr 2 "og hvordan konfigura jeg den her database som fejlen beskriver?" <- jeg har jo ikke installet noget konfiguration værktøj

men for at besvare inde sprøgsmål

1) nej, men ved godt at jeg skal gøre det

2) JA! :)
Avatar billede beef12 Nybegynder
19. juni 2006 - 22:00 #3
Ja okay... Off-topic siger du. Et eksempel på Off-topic ville være hvis jeg skrev om vejrmøller eller måske kanguruer. Og det er nu ikke fordi dit spørgsmål er særlig velformuleret - du bliver ikke ligefrem bombaderet med svar...
Lad det så ligge...

Lad os lige få det på plads:
Du har oprettet en app på din maskine med VSExpress på og i denne app laver du et kald til en database. Du flytter derefter din app fra maskinen til din server, som ikke har VS installeret. Så spørger du, hvorfor du får en fejl og hvordan du kan rette det?

Er det korrekt forstået?
Avatar billede ameq Nybegynder
20. juni 2006 - 08:22 #4
nej men næsten, ved godt hvorfor jeg får fejlen, jeg vil bare hører om hvor meget jeg skal installer for at få det til at virke, for jeg skal jo ikke installer vs på min server men måske ms sql express men hvis man kunne lave en dbns eller hvad nu det hedder som man kender fra access og hvordan jeg retter den fejl, jo hvis der var en mulighed for at slippe for at installer noget nyt på server men stadig rette fejlen kunne det jo være okey :)