Avatar billede pepperfar Nybegynder
17. juni 2006 - 23:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Canon 350D på http://www.keydigital.co.uk/

Hej

Nogle som har prøvet at handre med http://www.keydigital.co.uk/??

Jeg overvejere at købe deres Canon D350 kamara. Jeg syntes bare det lyser rigtig billigt og tænkte om det var et fub-frima?
Nogle som har erfaringer med dette firma?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2006 - 00:10 #1
ja, 4000 kr. lyder næsten for godt til at være sandt, jeg gav selv næsten det dobbelte.
Det er også noget skidt at købe det i udlandet, her tænker jeg på garantien og forsendelse, hvis det skal til reparation.

Jeg er iøvrigt godt tilfreds med købet. Fandt forhandleren via www.edbpriser.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2006 - 00:13 #2
5200 kr er nok det billigste her
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=154175
Avatar billede Beach Mester
18. juni 2006 - 02:18 #3
Det eneste jeg lige kan komme på hvis de skal sælge til de priser er, at deres varelager ligger på Jersey. Det er en "toldfri" ø imellem England og Frankrig.

Hvis varen bliver afsendt fra Jersey, så lander du i en lille ubetydelig regning fra told & skat da Jersey ikke er medlem af EU. Tror mig, det kan blive dyrt:-(

//Beach
Avatar billede pepperfar Nybegynder
18. juni 2006 - 10:55 #4
Såvidt jeg har forstået sender de kamaraet fra japan, de har kun deres salgsafdeling i London. Men tolden er vel kun 22%? varen koster ca. 3000 DDK. Så må tolden være 660,- eller er tolden mere hvis man bliver taget?
Avatar billede pehory Nybegynder
18. juni 2006 - 23:25 #5
Du skal også betale moms.
Hvis du vil købe i udlandet, har jeg hørt godt om http://www.bhphotovideo.com/
Men hvis du ikke skal have mere end 350d, tror jeg næppe at det kan svare sig at købe i udlandet frem for en dansk webshop
Som nogle allerede har nævnt er du meget dårligt stillet ved køb i udlandet, hvis kameraet skal til reperation.
Avatar billede pepperfar Nybegynder
19. juni 2006 - 12:16 #6
Bare for en ordens skyld:
LAD VÆR!!!!

Jeg har ikke bestilt noget kamara, men har søgt på nettet og fandt denne side:
http://www.dzoom.org.es/postp24157.html

Det er en side hvor folk udveksler deres erfaringer med keydigital.co.uk. Alle her er blevet snydt. efter de har betalt modtager de ingen varer. Siden er på spansk men du kan bruge google translater til at oversætte det til engelsk: http://translate.google.com/

Udover har foretningen fået følgende anmeldelser:
http://www.fairtradeauthority.com/key_digital_scam.php
Avatar billede schnohr Nybegynder
23. juni 2006 - 17:53 #7
Jeg er een af dem der stadig venter på mit 350D - er ved at politianmelde :-(
Avatar billede Beach Mester
23. juni 2006 - 23:32 #8
schnohr--->
Har du ikke mulighed for via banken at trække pengene hjem igen?

//Beach
Avatar billede schnohr Nybegynder
24. juni 2006 - 00:01 #9
Kan jeg ikke; de modtager kun penge overført med Western Union (kontant via posthus), når man ikke bor i England.

Pengene er vist tabt - køber et EOS 350D forhåbentlig imorgen - som et plaster på såret - selv ude om det - det var for billigt.

Jeg så på den spanske side flere der havde gjort nøjagtig som mig - idioter :-)

Forøvrigt så jeg på en af de andre sider der afslører internet svindel at KeyDigital også svindler ved betaling med Visa: Man betaler, uden at bemærke at ordren pludselig er ændret til et eller andet ligegyldigt stykke software! - som man så modtager.

Prøv selv - uden at give Visa kortnummeret selvfølgelig :-)

Nå - vil græde lidt mere.... (Rigtige mænd tager chancer - og græder)
Avatar billede Beach Mester
24. juni 2006 - 01:35 #10
Ja, alleredede med den måde de vil have betaling ringer alle alarmklokkerne her i Roskilde:-) Ved "næsten" alt omkring internethandel da jeg selv har haft tanker om at starte nordisk forhandlernet op af noget software.

Ordet "Spadser" dukker op flere gange når jeg læser dit indlæg, tro mig det er ikke ment personligt. Men selv om jeg fleer gange selv har været ved at gøre det i nællerne så har jeg altid i sidste øjeblik stoppet op og forhørt mig på sammen måde som pepperfar har gjort her hvilket er kanon fornuftigt.

Nu skal du ikke pga. dit uheld på nogen måde blive bange for internethandel, du skal bare "påføre" dig fornuftigt. Hvis man gør det så sikre den danske forbruger-lovgivning dig næsten både i hovede og røv (sorry mit sprogbrug) og selv om man stadig skal være på vagt så går man ikke over og taber så mange kroner som du har:-( Søg efter enten et E mærke---> http://www.e-maerket.dk/sw100.asp
...Eller forlang dankortbetaling. Med kortbetaling har banken meget nemt ved at "ophæve" købet ved at tilbageføre beløbet. Det kræver faktisk kun en underskrift mod tro & love på at du adrig har modtaget vareren!!!

Selv om du melder butikken til politiet (start med det danske, hvis de ikke hvil hjælpe dig så ring eller mail til GB) så må du desværre nok se at dine penge er tabs:-((( Kontanter kan på denmåde du har betalt, ikke spores og den eneste der kan komme med en forklaring er dig. Nægter modtager at have modtaget "brevet" så hænger den påstand mod påstand.

Ud over det så kan jeg klart anbefale dig at købe EOS350D, har lige haft det med i USA i 16 dage og snuppet næsten 10GB billeder af kanon kvalitet selv om jeg først fik kameraet nogle få dage før afrejse og derfor lige skulle lære dyret at kende. Men det banker nogle billeder af der sparker røv i forhold til et alm. søgerkamera. Så selv om du måske har betalt lidt mere end andre, så vil du blive rigtig glad for dit valg af kamera!

Ikke for at vade mere i den, men kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad du kommer frem til med jeres fup-firma. Hvis der dukker nye oplysninger frem så vil jeg poste dem her for at hjælpe. Modsat må du meget gerne poste hvis du gør eller finder ud af noget der muligvis kan hjælpe andre mod de idioter der pisser alle almindelige mennesker af!

//Beach
Avatar billede schnohr Nybegynder
24. juni 2006 - 11:15 #11
-> Beach.

Jeg prøvede også at finde ud af om det var fup. - Jeg ventede en uge med at bestille  altimens jeg søgte nettet efter antydninger af om firmaet var fup. Problemet var at det var midt i maj og der var de ikke afsløret endnu :-( Jeg tror bare man, som du siger, kun skal købe via Visa/Dankort - og under ingen omstændigheder via Western Union / Bank.

Leder efter kameraet - ender nok med at købe ved Dansk Data Salg. Ville afhente det, men ingen har butik åben lørdag.

Skal nok melde tilbage med hvordan det gik.