Avatar billede denser80 Nybegynder
14. juni 2006 - 23:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

shell link/NTFS junction

Hejsa derude. Jeg har for nyligt fundet en ganske snedigt lille program til at lave 'symbolic links', der for så vidt er ganske smarte til diverse. Imidlertid kan programmet kun lave links der henviser til mapper, og ikke enkelte filer, men er dette en simpel 'mangel' i programmet, eller er det ganske simpelt ikke muligt at lave symbolske links på filer? Programmet hedder "Winbolic Links".
Nogen der kender en app der kan lave symbolske links på filer, eller er dette ikke muligt?
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. juni 2006 - 23:29 #1
NTFS understøtter kun symbolske links på mapper, og hardlinks på filer
Avatar billede denser80 Nybegynder
14. juni 2006 - 23:39 #2
Sevens også ... men, hva'.
Er det anerledes på Linux (eller måske fat?) som jeg så småt er gået igang med at sætte mig ind i for et skift af generelt OS, selvom windows er uundgåeligt div. situationer.
(opret svar for point)
Avatar billede denser80 Nybegynder
14. juni 2006 - 23:41 #3
btw ... med hardlinks mener du, at en fil kun kan have én 'ægte' henvisning?
Avatar billede denser80 Nybegynder
20. maj 2007 - 05:49 #4
lukket