Avatar billede huvohu Nybegynder
14. juni 2006 - 20:32 Der er 10 kommentarer

driver til en fladskærm fra Newtech

Jeg har en computer fra Packard Bell med Windows 2000. Den kan imidlertid kun køre skærmen med en lav opløsning. Når jeg i hjælp forsøger at få maskinen til selv at finde driver til skærmen, opregner den en række drivere, men skriver, at hvis producentens navn ikke vises, understøtter microsoft ikke denne skærm. Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde en driver, der virker?
På forhånd tak for hjælpen
HUVOHU
Avatar billede robotten Praktikant
15. juni 2006 - 09:17 #1
Hvad er det for en model?
Avatar billede huvohu Nybegynder
15. juni 2006 - 20:05 #2
Fladskærmen har flg. tekst på bagsiden:
19" TFT LCD Monitor
Modelnavn ST-19G

Svarer jeg rigtigt? Jeg har godt nok ikke megen forstand på dette her isenkram.
Venlig hilsen
HUVOHU
Avatar billede robotten Praktikant
16. juni 2006 - 08:10 #3
Sådan en skærm her:
http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTE3OTU1NTQ1MDU=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=B2C&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=998250&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1&cookie_n[1]=b2c_insert&cookie_v[1]=U0&cookie_d[1]=&cookie_p[1]=%2f&cookie_e[1]=Tue%2c+18-Jul-2006+06%3a06%3a22+GMT&cookie_n[2]=b2c_hk_cookie&cookie_v[2]=WW1&cookie_d[2]=&cookie_p[2]=%2f&cookie_e[2]=Tue%2c+18-Jul-2006+06%3a06%3a22+GMT&scrwidth=1280

Men det burde ikke være nødvendig tmed driver. Har du prøvet den anbefalede opløsning på 1280*1024?

Ligger der andre skærme i systemet? Gå ind i enhedshåndteringen, og slet alle skærme, og lade pc'en søge efter hardware.

Har du den rigtige skærmkortsdriver? Hvad for et skærmkort har du?
Avatar billede robotten Praktikant
19. juni 2006 - 10:47 #4
?
Avatar billede huvohu Nybegynder
19. juni 2006 - 21:06 #5
Det link, som du anfører, kan jeg ikke få fat i, der kommer en side, hvor der står "fehler".
Den Packard Bell, jeg har, har ikke skærmkort, men det ser ud til at være bygget sammen med motherboardet. Jeg fandt en side med det motherboard:
http://support.packardbell.com/de/item/index.php?i=spec_bali&pi=platform_honeymoon_imedia og var der også driver til skærmfidusen, men desværre kun til XP eller som der står på skærmen, når jeg prøver at installere driveren kun til Windows NT vers. 5.01.2600 or later.
Bliver jeg nødt til at reinstallere XP'eren eller hvad?
Avatar billede robotten Praktikant
20. juni 2006 - 08:34 #6
Kan godt se, at linket ikke virker. Men det er også ligegyldigt, hvis det er grafikdriveren til pc'en der mangler.

Men det er et S3 kort, der kan køre på VIA drivere:
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

Husk også via chipsæt driverne.

Men derudover er det et dårligt grafikkort, så en god ide kunne da være at sætte et agp kort på.
Avatar billede robotten Praktikant
05. juli 2006 - 13:01 #7
Igen et ?
Avatar billede huvohu Nybegynder
26. juli 2006 - 09:49 #8
Jeg gjorde som foreslået og installerede et nyt, ret billigt agp kort og så kører det hele fint. Tak for hjælpen!
Huvohu
Avatar billede robotten Praktikant
26. juli 2006 - 11:11 #9
Fint
Avatar billede robotten Praktikant
16. august 2006 - 09:04 #10
?