Avatar billede xtckilla Nybegynder
12. juni 2006 - 19:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Acer skærm og Ati grafikkort, "input not supported"

hej eksperten.
har læst nogle posts herinde om folk med acer skærme (17" vist) som ikke kunne se opstarten / POST, altså det der kommer frem i når man tænder sin pc, hvor man har adgang til bios.
Jeg har netop købt en acer 1916w (widescreen) som skulle understøtte ned til 640*480. skærmen kører VGA (D-sub). når jeg starter min pc (som virkede fint med min gamle crt skærm, kommer der ikke noget billede i starten, der står bare "input not supported", lige indtil den er inde i windows.
Jeg har et ati radeon 9600 grafikkort og tror det er her den er gal på en eller anden måde.
Min kæreste kører nemlig med et geforce 5250, og på hendes virker skærmen fint i starten. kan det virkeligt passe at ati+acer ikke er godt i opstarten?
jeg overvejer seriøst at få pengene tilbage og købe mig en anden skærm, især hvis nogen kører med radeon 9600 og en skærm i samme størrelse/pris klasse som virker i starten.
håber nogen har gode inputs ;)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2006 - 20:26 #1
Prøv at sætte skærmens opdateringshastighed ned til 60 Herts, i egenskaber for skærm.
Avatar billede xtckilla Nybegynder
12. juni 2006 - 20:50 #2
Hvis du mener i windows, så er det hvad jeg har indstillet den til, da teksten er svær at læse når den står til 75 hertz.
problemet er jo at windows ikke har indflydelse på hvad der sker uden for windows, hvis man kan sige det sådan.
jeg er godt klar over at fejlmeddelelsen kommer fordi opløsning eller opdateringshastighed ikke er som skærmen ønsker, men burde alle skærme ikke understøtte den opløsning computeren starter med?
Avatar billede xtckilla Nybegynder
16. juni 2006 - 11:26 #3
har fået svar fra ati:

There's not much to troubleshoot here.  It's a compatibility issue with the card and the monitor.  Some monitors can't show the post but will work fine in Windows when the ATI drivers are loaded.

Unfortunately, there is no solution to this problem.