Avatar billede oleskrogh Nybegynder
12. juni 2006 - 18:39 Der er 7 kommentarer

mikrofon virker ikke

Til skype skal jeg have en mikrofon til at virke og jeg fulgte gennemgangen på skypes hjemmeside.
Men min mikrofon findes slet ikke under
kontolpanel - Lyde og lydenheder - Lydenheder - lydstyrke
Derfor ingen muligheder for at vælge den eller sætte lydstyrke.
Nogen forslag til hvor jeg skal finde  den.
Computerens øvrige lyde virker ok

/Ole
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2006 - 18:44 #1
Dy går ind under instillinger > egenskaber, og der kan du sætte et flyeben ud for mikrofon
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2006 - 18:45 #2
kontolpanel - Lyde og lydenheder - Lydenheder - lydstyrke -  indstillinger - egenskaber
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
12. juni 2006 - 20:10 #3
kontolpanel - Lyde og lydenheder - Lydenheder - lydstyrke -  indstillinger - egenskaber.

Pointen er jo at der ikke findes nogen mikrofon der !!
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2006 - 20:37 #4
Har du installeret driverne til dit lydkort,hvis du går ind under lydstyrke,indstillinger, og vælger egenskaber, kan du så sætte flueben i mikrofon.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2006 - 20:41 #5
havde ikke set de andre svar :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2006 - 21:47 #6
Jeg tror vi misforstå hinanden.

Nnnår du klikker på lydstyrke under indspilning af lyd, så kommer der en ny dialogboks frem der hedder Indspilning. Denne dialogboks har et menupunkt der hedder indstillinger, og under denne er der et punkt der hedder Egenskaber. Klikke du på denne, kan du markere hvilke enheder du vil se i boksen Indspilning. Der skal en af mulighederne være mikrofon.

Hvis der ikke er mulighed for at markere mikrofon med et flueben under egenskaber, så ville jeg nok geninstallere driveren til lydkortet
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
12. juni 2006 - 22:02 #7
Ja, nu taler vi om det samme - pointen er netop, at der IKKE er en mikrofon under egenskaber. Jeg må geninstallere driveren...