Avatar billede thormam Nybegynder
09. juni 2006 - 22:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

D-SUB problemer

Min skærm er begyndt at opføre sig underligt :)

Den går ud hvert 10. sekund og kommer igen et par sekunder efter med beskeden D-SUB på min skærm.
Jeg har fundet frem til D-SUB er noget med min digitale input at gøre men her kommer det mærkelige..
Den gør det KUN i windows.. IKKE inde i et spil - så gør den det ikke overhovedet..
Var ellers sikker på det var noget med selve indgangen på mit gfx kort eller hvor nu det var der ville være forbindelse problemer. Men kan det næsten ikke være hvis problemet ikke opstår inde i spil?
Skal jeg formatere - er det virus?

Er tom for ideer eller har ikke viden til skærme
Avatar billede badazz Novice
09. juni 2006 - 22:42 #1
spil kører som regel i en lavere opløsning end windows, og det kan være det der gør at den ikke opfører sig mærkeligt i et spil.. og når skærmen kommer med en d-sub fejl, tyder det på en fejl ved dit kabel/stik fra pc til skærm. måske bruger den ikke så meget af kabelet til spil.. men tjeck og dine stik sidder helt sammen både i pc og i skærm..
Avatar billede thormam Nybegynder
09. juni 2006 - 22:55 #2
Har prøvet at sænke opløsningen og nu gør den det ikke mere - skifter nu til den oprindelige og der er ikke sket noget indtil videre
Opdatering følger

Og hvis der ikke sker noget nu.. hvad fanden var der så galt? :)
Avatar billede thormam Nybegynder
09. juni 2006 - 23:03 #3
Ok der gik 10 min så begyndte den på det igen - er nu tilbage i 1024*768*100hz

den oprindelige var 1280*960*100hz
Avatar billede badazz Novice
09. juni 2006 - 23:49 #4
hvad hvis du sætter den ned i noget mindre hz. eks 70-80?
Avatar billede thormam Nybegynder
11. juni 2006 - 10:00 #5
Har nu kørt en hel dag med 1280*960*85hz uden det har givet problemer..
Har ellers kørt med 100hz uden problemer i et par år
Avatar billede thormam Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:30 #6
Tak for snakken - jeg lukker