Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 14:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave tabel?

Hejsa Eksperter.
Er virkelig noob så bær over med mig :P

Har Frontpage 2003 og vil gerne lave en lille simpel hjemmeside men seriøst hvor driller de tabeller mig :|

Vil have lavet sådan at jeg har en tabel ude i venstre side til noget menu haløj og så ellers en øverst til noget logo men hvordan gør jeg lige?
Går ud fra et jeg skal oprette f.eks.  venstretabel.htm + Oversttabel.htm og så strikke det hele sammen i en index.htm fil?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. juni 2006 - 15:05 #1
jeg vil anbefale dig at lave det i en fil, sådan du ikke bruger frames
åben din index.htm og nederst i programmet er der en knap som hedder program kode.
tryk på den
imellem <body> og </body>
indsætter du følgende:

<table border="0" width="15%" id="table1" align="left">
    <tr>
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table>

</div>
<div align="center">

<table border="0" width="80%" id="table2" align="center">
    <tr>
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table>

tryk nu på knappen design og du ser nu to tabeller ved siden af hinanden du kan skrive i
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 15:08 #2
Hvis jeg laver en knap f.eks. "Galleri" hvordan laver jeg så sådan at tabellerne bliver på siden og galleri med billeder bliver vist på resten af siden
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 17:31 #3
Min hjemmeside: www.Robert-S.dk skulle gerne have en menu ude til venstre og når man så trykker på de forskellige "links/knapper" skal indholdet vises midt på siden... det er derfor jeg vil have gang i de tabeller men er fuldstændig lost :(

Nogle som kan lave det for mig eller bare hjælpe?
Avatar billede bdf Mester
09. juni 2006 - 18:35 #4
Hm jeg lukker...