Avatar billede t-johansen Juniormester
09. juni 2006 - 13:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvis "flet felt" er tomt så vis "foruddefineret text" hvordan

Jeg har nogle flettet felter i et worddokument, hvor jeg gerne ville have at der hvor fletfeltet er tomt, dvs ingen data så skal den vise en forud defineret tekst. er dette muligt?

Kan ikke gøre det i kilde filen, pga måden den udtrækkes fra access.

Hvis "flet felt" er tomt så vis "forud defineret text" hvordan????
Avatar billede jkrons Professor
09. juni 2006 - 13:39 #1
Indsæt dinev felter, helt som normalt. Ligr ved siden af det felt, du vil erstatte, indsætter du et Hvis...så...ellers felt. Som betingelse indsætter du at det felt, du tester på, "er tomt2. I den øverste rude indsætter du den tekst, der skal stå, hvis feltet er tomt. Den nederste rude skal være tom.
Avatar billede t-johansen Juniormester
09. juni 2006 - 14:17 #2
kunne du evt lave et lille eksempel?

er nemlig ikke helt med på syntax'en
Avatar billede jkrons Professor
10. juni 2006 - 00:24 #3
Ved siden af det relevantre flettefelt - her kaldt flet2, indsætter du et spørgefelt med denne syntax:

{IF [MERGEFIELD FLET2}= ""  "Foruddefineret tekst" ""}

Det nemmeste er at indsætte feltet via knappwen Indsæt felt i brevfletningsværktøjslinen.
Avatar billede t-johansen Juniormester
12. juni 2006 - 13:55 #4
Dit svar er accepteret

så post et svar så får du point.

jeg valgte dog at vælge indsæt felt og vælge "hvis...så...ellers"

det løste mit problem.
Avatar billede jkrons Professor
12. juni 2006 - 14:56 #5
Her er et svar.