Avatar billede rigpig Nybegynder
09. juni 2006 - 13:05 Der er 5 kommentarer

Overføre membervariabel til brug i anden dialog

C++.net
Har oprettet 3 stk dialog, dialog1, dialog2, dialog3
I dialog1 indeholder en membervariabel m_Bouyancy, derefter vælges dialog2 (indeholder flere valg) derefter vælges dialog3
I dialog3 skal jeg bruge m_Bouyancy til beregning som udføres ved tryk på OK.
Hvordan får jeg adgang til m_Bouyancy?

Hvis det lyder bekendt jpk, så er det fordi du hjalp mig med samme spørgsmål i C++ 6.0 men i .net kan jeg ikke rigtigt få det til at virke.
Har oprettet classes for hver dialog, samt included headerfiles.

Nogen forslag?
Peter
Avatar billede rigpig Nybegynder
09. juni 2006 - 14:11 #1
Lige lidt tillæg
Får "m_Bouyancy is not a member of Cdialog2" fejl.
Peter
Avatar billede d34c0n Praktikant
10. juni 2006 - 12:32 #2
hvad type er m_Bouyancy? find den cpp fil med konstrukter af den fx "CEdit m_Bouyancy" hvis det nu er en edit.
kopier det og sæt ind din dialog1Dlg fil efter dine includes.
åbn din dialog2Dlg cpp fil og sæt en #include "dialog1Dlg.h" ind og så kan du:
extern CEdit m_Bouyancy;

det er sådan jeg gør i hvert fald og det virker :)
Avatar billede d34c0n Praktikant
10. juni 2006 - 12:33 #3
ah jeg så ikke det var .net sorry
men du kan da prøve
Avatar billede rigpig Nybegynder
10. juni 2006 - 20:57 #4
m_Bouyancy er en membervariabel af CTonMilesDlg af typen float og value.(public)
Den optræder også i Dialog3's Dataexchange (efter include headerfile), men hvis jeg:
CTripDlg Dlg;
Dlg.m_Tonmiles = m_Tonmiles; vil bruge variablen, genkendes den ikke.(virker da i C++6.0)
Jeg har kommet lidt rundt om problemet ved at åbne m_Bouyancy i class wiew og kopiere m_Bouyancy derfra, indsætte den i Dialog2's m_Variable liste, det er nok ikke en "Stueren" måde, men det virker da.
"extern Cedit" kender jeg ikke, kigger lidt på det.
Egentig skal resultatet fra en dialog, kunne bruges i en anden dialig, har en C++.net bog på over 1500 sider, som overhovet ikke kommer ind på emnet!
Tak for indlæget d34c0n, kommer med en tilbagemelding, finder du mere, er jeg lutter ører.
Peter
Avatar billede d34c0n Praktikant
10. juni 2006 - 23:02 #5
jeg/man bruger extern når jeg skal bruge samme variable i forskellige .cpp filer :)
prøv dig lidt frem jeg kender ikke noget til .net desværre