Avatar billede hairam Nybegynder
08. juni 2006 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget er en enkelt brugers maibox limit i Exchange 2003?

Jeg har nu hørt lidt forskellige fra folk jeg har snakket med men har ikke kunnet finde noget hos microsoft omkring enkelte brugeres limits. Jeg har fået at vide at i Exchange 2000 der var der en limit på 2 GB, er der også det i exchange 2003?
Avatar billede karser Nybegynder
08. juni 2006 - 10:53 #1
Nej, der er intet "limit" for mailbox størrelsen i Exchange 2003 (Mente heller ikke der var det i 2000)!?

Det eneste limit der er, er den samlede Storeage i hele Exchange databasen. I 2000 og 2003 (Indtil SP2) er på 16 GB. Derudover er der jo de limits der kan sættes generelt på mailboxe, samt limit på enkeltstående mailboxe. Men der er et spørgsmål om konfiguration, og dette limit kan fjernes helt, hvis man ønsker det!
Avatar billede hairam Nybegynder
08. juni 2006 - 11:11 #2
Ahh, så ganske enkelt et spørgsmål om konfiguration af den enkelte brugers mailbox. Det kan faktisk være at det ligger som en standard Qvota på 2 GB, som man ganske enkelt kan ændre til noget højere. Men tak det var lige det jeg ville have at vide. Jeg undrede mig også over hvorfor der skulle være en limit på den enkelte brugeres mailbox. Dog, jeg undrer mig alligevel over hvorfor der er en limit på den samlede storage - Siger sikkert noget om microsoft : )
Avatar billede karser Nybegynder
09. juni 2006 - 08:05 #3
Det er kun i standard udgaven af exchange, at denne begrænsning ligger!

I Enterprise (som jo selvfølgelig koster noget mere) er denne grænse fjernet!

Dog kan du, men SP2 til Exchange 2003 komme op på 18 GB som standard, men dette kan hæves til hele 75 GB.

Læs mere her:
http://www.msexchange.org/tutorials/Explaining-Database-size-limit-changes-Exchange-2003-Service-Pack-2.html
Avatar billede hairam Nybegynder
09. juni 2006 - 10:21 #4
jeg takker mange gange. Det er altid dejligt at få klargjort de detaljer man er lidt usikker på. Må meget gerne lave et svar.
Avatar billede karser Nybegynder
09. juni 2006 - 10:41 #5
;o)