Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2006 - 16:37 Der er 29 kommentarer

hvilken bærbar

Hvilken bærbar vil folk anbefale ?
Max prisen er 8000.-

(gerne link til test mm.)

Ps: batteri levetid er næsten underordnet! (så gerne en så kraftig pc som muligt!)
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 16:43 #1
Svært at sige hvad der er bedst til 8k, kommer an på hvad den skal bruges til, og hvilke krav du har.
Men bedst er nok at holde øje med "slagtilbud" fra computercity, elgiganten, electriccity osv.
Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2006 - 16:46 #2
Hjemmebrug +Spil (Counter strike)mm.
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 16:50 #3
Så burde du ha en 17" skærm. Men hvor meget du får af bærbar til spil for 8k er nok begrænset.
Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2006 - 16:55 #4
Oki
Avatar billede espersen Novice
07. juni 2006 - 17:25 #5
17" er alt for stort (efter min mening - den skal jo også være bærbar)

En FS Amilo M6450 kan klare det beskrevne : anmeldt/testet på http://laptopworld.dk/index.php?id=263 (en ganske ok maskine - men ikke optimal til krævende spil - men CS kan den fint klare)

Se også køberguiden samt øvrige tests ;o)
Avatar billede espersen Novice
07. juni 2006 - 17:26 #6
har du haft bærbar før ?
- krav til batteritid stiger i takt med at den skal være bærbar, mobil og fleksibel  (med på møder, ferie, i soveværelset, haven osv.)
Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2006 - 17:50 #7
Jeg har bærbar, men denne her er til min bror, de skal have den stående i huset kun hvor den får fast strøm, ((((grunden til de vil have en bærbar er at den er let at gemme væk når der kommer gæster, samt man kan tage den med i sofaen i sengen mm)
Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2006 - 18:11 #8
Nogle der har en test til en HP PAV DV5174 (set i BILKA)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 18:58 #9
Personligt ville jeg aldrig købe en slagtilbud computer. De er som regel fyldt op med halvdårlig hardware og stadig for dyre i forhold til hvad du får på nettet. I prisklassen omkring 8000 er det efterhånden svært at hamle op med ACER mht den mængde hardware man får for pengene.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=203176 som denne med selvstændigt gfx kort, 1gb ram og masser af lagerplads
Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2006 - 19:11 #10
Denne der Acer TravelMate 4082WLMi Ser MEGET fornuftig ud, Har du nogle test af den ? samt det grafikkort er det godt ? (bedre end X600 eller ?)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 19:35 #11
jeg ved ikke lige med tests du kan jo prøve at google den :) mht gfx kortet så er det erstatningen for x600, men idet det er nyere teknologi, samt muligheden for, med hyper memory, at få det op på 512mb, vil jeg mene at det er bedre end x600, men jeg er ret sikker på at espersen kan be eller afkræfte det, hvis han kigger ind igen :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 19:37 #12
i følge de tests jeg kunne finde på laptopworld.dk er x600 marginalt bedre, men jeg ved ikke om det er den udgave af x1300 med de 512mb hypermem der er testet på
Avatar billede espersen Novice
07. juni 2006 - 19:50 #13
der er ikke meget forskel på de 2 kort - Det er dog et meget stærkere kort end i den Fujitsu-Siemens.

Er helt enig med drG om at de slagtilbud ikke er så gode som det lyder til.

Pentium M er en meget stærk CPU og synes det er dumt at vælge andet selv om den nok bliver ret stationær. Argumenter: lav strømforbrug = lav varmeudvikling => mindre behov for køling => Ingen larmende blæser...
+ Selvf. at den er mere bærbar ;o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 20:10 #14
Helt enig
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 20:36 #15
drgonzo>> Du vælger jo selv mellem de slagtilbud der er. Og der er også ganske fine maskiner imellem.
Slagtilbud ligger jo også i den dyre ende alt efter hvad det er.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 20:42 #16
Ville stadig aldrig købe computer på nettet, næsten uanset tilbuddet kan du finde bedre på nettet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 20:44 #17
Øhhh det kom vist forkert ud he he.. Ville aldrig købe andre steder end nettet
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2006 - 21:15 #18
Vedr. slagtilbud hvor i er så rørende enige om at maskinerne tit er fyldt op med halvdårlig hardware...

Valgte model er en Lifebook S7110:
varenr. VFY:DK-S7110-A01:
LIFEBOOK S7110 I945GM BTWLAN T2300 Duo 1.66GHz /2MB SLC /1x512MB DDR2-667 RAM /Max128MB VideoRAM, shared /HD 60GB SATA 5,4k /DVD/RW DL /Intel WLAN 3945 abg /LCD 14.1" XGA SPWG /Li-Ion /AC 19V/80W /WinDVD 5.0 /XPP MUI /GbLAN/Modem,FireWire;KB DK;CK NC - anbefalet markedspris før moms: kr. 9.995,-

Varenr. LKN:DAN-210300-002:
LIFEBOOK S7110 BTWLAN T2300 Duo 1.66GHz / 2MB SLC / 1x512MB DDR2-667 RAM / Max128MB VideoRAM, shared / HD 60GB SATA 5,4k / DVD/RW DL / Intel WLAN 3945 abg / LCD 14.1" XGA SPWG / Li-Ion /AC 19V/80W /WinDVD 7.0 /XPP DK /Gbit LAN/Modem,FireWire;KB DK;CK SC - anbefalet markedspris før moms: kr. 11.670,-

Så vil i sikkert undre jer over hvor forskellen er - det skal jeg sige jer: ingen steder for det er samme maskine.

Så den med slagtilbuddene holder ikke vand ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 21:39 #19
det er ikke ens versioner af windvd ;)... Du skriver ikke hvor de 2 tilbud er fra
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 21:44 #20
john_stigers>> Jeg er nu ikke så enig.  ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2006 - 22:05 #21
WinDVD versionerne er faktisk ens - ver. 7.0 på begge 2 - fejl i prisliste.
Priserne er fra Fujitsu Siemens.

Backside jeg har lige modbevist påstanden.
Grunden til at der kan laves slagtilbud er de forskellige distributørers evne til at købe ind i mængder, der gør at der kan ydes gode priser.
Jeg kan garantere jer for at der ikke smides dårlig hardware i slagtilbudsmaskiner.
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 23:00 #22
john_stigers>> Det var det jeg mente, jeg var ikke enig med de andre.  ;)
Man kan godt finde noget godt kram.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 23:06 #23
jeg tænkte nu på de slagtilbud man ser i bilka og lignende. Der er det som regel 4200rpm hdd´s osv. Der får man som regel bedre hardware til samme pris på nettet
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2006 - 23:09 #24
Fra samme producent?

Næppe :)

Husk man kan ikke sammenligne med mindre producenten er den samme.
Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2006 - 23:17 #25
Ahh oki
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 23:18 #26
det kan man da. den ene har den og den hardware, en anden com til samme pris har den og den hardware, sværere er det såmænd ikke
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 23:24 #27
Jeg kan nu bedst li´ at man kan se og føle på varen inden man betaler.
Lidt som når man ansætter en barnepige, det gør man jo heller ikke bare over nettet.  ;)
Avatar billede espersen Novice
07. juni 2006 - 23:26 #28
samme tanke og henvining som drG's 07/06-2006 23:06:42

der er ofte Super stærke laptops til kun x.xxx kr.på slagtilbud (med en ultra strømforbrugende CPU og et ældre onboard VGA og vejer kun 3,5 kg)

Stigers eksempel ser vi jo dagligt på edbpriser.dk m.v. - der er stor prisforskel på samme produkt.

Tilbage til at hjælpe med at finde en model spørger kan bruge...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2006 - 19:37 #29
Vi bliver ikke enige og spammer bare spørgers mail :)