Avatar billede newbie.dk Praktikant
06. juni 2006 - 22:53 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

TV på computeren

Nu skal man til at betale tv-licens hvis man ikke har betalt tv-licens før men har en computer. Fordi man kan se tv på en computer der er koblet på internettet.

Men hvordan gør man det? altså ser tv på en computer koblet på internettet.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. juni 2006 - 23:01 #1
Du sniger dig nok til at kigge på et par sekunders nyhedsindslag på www.dr/tv og det vi de skam have penge for ;-)
Spøg til side,,,,tiderne skifter
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2006 - 23:05 #2
i gamle dage prøvede nogle kloge hoveder at pille tuneren eller kanalvælgeren ud af TV for derefter at bedyre overfor licensplolitiet at de skal ikke kunne tage andet end tysk og svensk tv, men den gik selvsagt ikke.

Jeg er bange for at de har lagt et nyt guldæg, i ved gynger og kauseller ;o)
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 23:06 #3
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 23:09 #4
Det er da fair nok at de vil ha lidt for deres arbejde, men der må kunne findes en bedre løsning.
Havde vi en modtager med kort kunne vi betale for det vi gad at se. Det første jeg ville fravælge var da DR, ser det aldrig. Zapper da forbi i ny og næ, men så heller ikke mere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2006 - 01:08 #5
Har nu siddet og gloet en time på www.dr.dk og kan ikke se hvor man kan se dagens program på nettet samtidig med at det sendes i TV... ????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. juni 2006 - 05:54 #6
Der er vel ingen der siger at man skal kunne se programmet samtidigt med at det bliver sendt....

Nyhederne kan du vist se samtidigt, men ikke andre programmer.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
07. juni 2006 - 08:58 #7
Ja okay. Troede faktisk også man mente at computeren kunne afløse TV'et. Og man kunne se alle kanaler bare man havde internet på computeren.
Så skal man have tuneren og antennestikket fra ens f.eks antennelaug alligevel.

Nyhederne på spunik, dr mm. kan ikke opveje noget.

Okay mange tak, så blev jeg det klogere.

I kan alle ligge et svar - så i kan få lidt point.
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 09:13 #8
Svar.  ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2006 - 09:48 #9
et til svar ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2006 - 11:44 #10
Takker for pointene..