Avatar billede maage56 Nybegynder
06. juni 2006 - 21:04 Der er 11 kommentarer

Bøvl med table i IE

Hej! Jeg har et problem med en hjemmeside som jeg sidder og prøve at fixe sammen. Siden ser fin ud i Firefox men når man ser den i Internet Explorer  er det som om table borders rykker sig. Jeg har i mit stylesheet defineret at de to side koloner skal være 150 px brede, men det er IE ligeglade med. Nogen der har prøvet noget ligende og evt har et forslag?

Her er siden: http://www.boondock-brothers.dk

MVH Kenneth Kristensen
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 21:09 #1
<ole>

IE fejltolker store dele af CSS-standarden uden en fuld DTD (DocType Definition). Den kan f.eks. se sådan ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
... osv ... osv ...

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 21:10 #2
Avatar billede maage56 Nybegynder
06. juni 2006 - 21:12 #3
Super vil lige kigge på det... ill be back :)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 21:18 #4
- og bemærk, at det ikke er ligemeget, hvordan DTD'en ser ud - ligesom der _intet_ må stå i dokumentet før DTD'en ... ikke engang en HTML-kommentar  ;o)
Avatar billede maage56 Nybegynder
06. juni 2006 - 21:23 #5
tror du er inde på noget af det helt rigtigt der... efter jeg lige prøvede at sætte det ind du skrev i starten af tråden hajlp det betydeligt (ikke helt men pænere, har fjernet det igen). Må heller lige få det her nær læst. fedt!
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 21:26 #6
Tro mig ... det er en klassiker her på Eksperten. Jeg lægger et svar - så kan du altid vurdere, om du vil tildele points, når du har kikket lidt mere på tingene  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 21:26 #7
ups  =)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
06. juni 2006 - 23:10 #8
Olebole: Blot af interesse, hvorfor skal det stå på to linier og med et lille indryk på sidste linie af de to?
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 00:47 #9
- FORDI, DET SKAL ... NÅ!
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 00:48 #10
*LooOooL* det er bare min måde at skrive det på. Du behøver ikke at 'knække' linjen  ;D
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. juni 2006 - 15:14 #11
okay :P så har din måde at skrive det på bare fundet god indpas på eksperten for synes nemlig altid det står sådan, og det undrede mig :) Tak for info...