Avatar billede weiseren Nybegynder
06. juni 2006 - 09:43 Der er 5 kommentarer

Login system til hjemmeside

Hej,

Jeg har brug for et login system bare et simpelt et hvor man kan se forsiden, men ikke undersiderne før man har logget ind med et password og username. Username og password skal bare være nogle predefined i en liste eller lign...

mvh
Kasper
Avatar billede leif Seniormester
06. juni 2006 - 09:45 #1
Snakker vi login med forskellige rettigheder ? Hvad serversystem snakker vi om ? Linux eller Windows ? Apache eller IIS ? PHP eller ASP ?
Avatar billede weiseren Nybegynder
06. juni 2006 - 09:54 #2
Kan man ikke lave noget simpelt med html? (det ville også være godt hvis man skulle skrive en email addresse ind som bliver registreret, og så d predefineret username og password.)
Avatar billede leif Seniormester
06. juni 2006 - 10:17 #3
Ikke hvis det skal være en lille smule sikkert
Avatar billede peterkopi Nybegynder
06. juni 2006 - 10:19 #4
Du kan sikkert finde noget på www.activedeveloper.dk
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
06. juni 2006 - 10:49 #5
På serveren kan man sætte adgangrettighederne til forskellige dele af et site. Det er meget sikkert og også relativt nemt at lave. Styrer du selv serveren? Ellers skal du have din serveradministrator til at gøre det, og det er ikke sikkert at det er en mulighed.

At registrere emailadresser kræver at de bliver gemt et sted, helst i en database. Det kræver under alle omstændigheder at der programmeres noget server side, og det er bestemt ikke bare html. Men man kan lære det, det er ikke så svært hvis man har interessen.