Avatar billede adsl_spade Nybegynder
09. maj 2001 - 11:11 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

ISO CDer

Findes der en løsning, hvor man kan lave et nøjagtigt image af en cd til en ISO fil? Dette gælder også for CD, der både indeholder data og lyd.
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 11:14 #1
Avatar billede tf-uno Nybegynder
09. maj 2001 - 11:15 #2
kan man ikke gøre det med Nero..
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2001 - 11:18 #3
DU kan vælge Copy CD i Nero Burning Rom..
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 11:46 #4
Du skal nok bruge CloneCD eller CDR-win! (www.goldenhawk.com)
De kan begge lave nøjagtige kopier af cd\'er!
Avatar billede meinertsen Nybegynder
09. maj 2001 - 11:51 #5
til makse

Der står intet om at CloneCD kan lave ISO´er???

Avatar billede meinertsen Nybegynder
09. maj 2001 - 11:52 #6
til tf-uno

Aner det ikke, det er jo det jeg spørger om
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 11:53 #7
CloneCD kan sådan set ikke lave andet en ISO! :-) Jo, det kan det godt, men det er beregnet til at lave nøjagtige kopier af cd\'er!
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 11:57 #8
Det hedder bare et CloneCD Image. Men det fungerer på samme måde. Man behøver ikke engang at havde en brænder tilsluttet.
Avatar billede meinertsen Nybegynder
09. maj 2001 - 11:58 #9
til idaugaard

Fandt dette her på CDRWin´s hjemmeside:

ISO9660 disc mastering (with Joliet long filename support for Windows 95/98/NT).

Men gaar ud fra at det bare betyder at programmet understøtter brænding af ISO filer? Det kan næsten samtlige brænderprogrammer, så det er jo ikke det jeg vil vide.

Jeg skal bruge en konkret henvisning eller noget erfaring, der kan guide mig, eller vise mig et link til samme.
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 12:00 #10
Der er en fin Walkthrough til CloneCD på http://www.elby.de/CloneCD/english/overview.htm
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 12:01 #11
Hmm.. skal det være *.iso fil! Hvis du bruger cdr-win bliver det til en *.bin og en *cue fil! Og i CloneCD mener jeg at det bliver *.img!
Avatar billede meinertsen Nybegynder
09. maj 2001 - 12:03 #12
til makse....

Stadig ikke en ordentlig forklaring på om CloneCD laver images. Kun at der bliver oprettet et midlertidigt image hvis man vælger at kopiere til harddisken før man kopierer til CD. Og det fremgår ikke om der er tale om ISO
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 12:05 #13
Jeg har brugt CloneCD et par gange og den laver udemærkede images!! :-)
Avatar billede meinertsen Nybegynder
09. maj 2001 - 12:08 #14
til idagaard.

Jeps. Det skal være ISO, men hvis du finder et program der kan konvertere til ISO, så skal jeg nk teste begge programmer. Men det ville stadig være bedst, hvis en eller anden sagde:

Med det her program kan du:

Lægge den CD i CD-rom drevet, som du skal lave en ISO af.
Trykke på de og de knapper:
Og så har du en ISO.

Er ikke teknikspade, så programmets navn er selvfølgelig nok.

Men der må findes sådan et program?

Kan selv lave ISO med Easy CD creator, men kan kun få det til at virke med udvalgte filer, ikke med hele cder
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 12:11 #15
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 12:20 #16
Men nero gør man følgende.

Vælg File - New > Marker Copy CD > Vælg Source Drive > Vælg Burn > Vælg Image Recorder - Tryk OK.
Avatar billede meinertsen Nybegynder
09. maj 2001 - 12:25 #17
LOL, er lige kommet i tanke om at det ikke en gang er mit spørgsmål!!! Blev vist bare revet med fordi jeg har brug for de samme oplysninger.

Som tak parkerer jeg 50 point til idaugaard og makse. Håber ikke nogen er sure?
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 12:26 #18
Så får du da lige et svar. :)
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 12:38 #19
Gad vide hvad der så sker her. :)
Avatar billede meinertsen Nybegynder
09. maj 2001 - 12:43 #20
Det kan være jeg får de 100 point for at være så ivrig for at få svar?
Avatar billede upaz Nybegynder
09. maj 2001 - 13:02 #21
Fireburner kan også bruges!