Avatar billede themepark Nybegynder
04. juni 2006 - 06:10 Der er 1 løsning

Shape trail animation langs path

Jeg har en path, og vha. den vil jeg så gerne lave en animation af en eller anden shape, som følger den path, og som vokser lidt efter lidt langs pathen frame for frame.

Det kan ikke rigtigt lade sig gøre med onion skins eller masking, så vidt jeg ved, da pathen er temmelig kurvet, den skal dannes ud fra noget håndskrevet tekst, jeg har.

Jeg har lavet et lille eksempel for at tydeliggøre hvad det er jeg vil.

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=92D3D81119732235

Det er en lille Flash .fla fil på ca. 42 kb, som animerer et lille kvadrat langs en path. Hvis man slår onion skin til og placerer det på framesene 1-5, så vil man kunne se frame for frame, hvad det er jeg vil have, omend baglæns. Dvs. at man starter i frame 5, og så går en frame tilbage ad gangen for så har man det, jeg ønsker at lave, en animation langs en path, som gradvist forlænges.

Dog skal det lige påpeges at jeg gerne vil have firkanterne i samme alpha undervejes, onion skin ændrer desværre på alpha kanalen for frames 2-4.

Jeg havde også overvejet en mulighed om at tegne en anden tykkere streg ovenpå pathen, og så for hver frame gradvist øge dens længde, hvilket formentlig ville virke fint med en lige path som i eksemplet, men ikke med den avancerede path, jeg skal bruge.

Jeg håber, der er nogle der kan være behjælpelig med en eller anden løsning.
Avatar billede themepark Nybegynder
30. juli 2006 - 00:11 #1
Hmm, åbenbart ingen der kan eller vil hjælpe med den slags :( Jeg lukker spørgsmålet så.