Avatar billede lonepeter Novice
02. juni 2006 - 16:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skærm

Hejsa...

Jeg skulle sætte en ekstra skærm til min computer og det har voldt nogle problemer...

Min primære skærm bruger dvi udgangen og den sekundære skræm skulle så bruge vga udgangen. Jeg kunne bare ikke får det til at virke.

Efter at have bikset en del med det prøvede jeg at pille den primære skærm fra sådan at der nu kun var tilsluttet en skærm på vga stikket. Så burde det jo virke, men det gjorde det bare ikke...

Når i skærmens brugsanvisning (det er et prosonic lcd tv) stod der at skærmen skulle køre med 1280*768 eller lavere. Jeg forsøgte med den indstilling, når jeg så genstarter med vga skærmen tilsluttet sker der ikke andet end at skærmen skiftevis skriver "no signal" og så bare sort skærm.

Vælger jeg 1024*768 kommer der noget sporadisk flimmer på skærmen.

Er der en der har en god ide til hvad der kan være galt??

Kan det være fordi at jeg bruger et 10 meter langt kabel mellem computeren og skærmen??

Nogle gode forslag??
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. juni 2006 - 16:36 #1
har du aktiveret udgangen på grafikkortet... altså bedt den om at smide det over på den anden skærm... via grafikkortets indstillinger ;)
Avatar billede lonepeter Novice
02. juni 2006 - 16:53 #2
DOH!! Jeg satte min almindelige monitor til vga udgangen via en converter. Det virkede heller ikke, så jeg spilttede computeren ad igen.... - Det viste sig at et stik der bestod af to rækker ben på boarded, det havde jeg fået sat skævt på...

Så nu er der billede på skærmen...

Så nu skal jeg bare se om jeg kan få det til at virke med to skærme...
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. juni 2006 - 16:54 #3
lol, mon ik det virker så....
Avatar billede lonepeter Novice
02. juni 2006 - 17:11 #4
Ja, det er sgu da et hardware problem er er til at forstå... :-)

Nu virker det... :-)