Avatar billede bravida Nybegynder
31. maj 2006 - 19:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MySQL Connection

Jeg kan ikke få dette her til at virke. Jeg prøver at arbejde direkte fra mit webhotel, da jeg ikke har installeret en lokal server på min PC.
I feltet "MySQL server" ved jeg ikke lige hvad jeg skal indtaste for at få det til at virke. Der ligger et billede på dette link som viser dette. Jeg bruger Dreamweaver 8
http://home1.stofanet.dk/duo2/aa1/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 19:54 #1
Prøv med : localhost

Ellers så må du ind og læse support siderne, eller du har sikkert fået et brev med disse info.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 19:57 #2
evt. log dig på medlems siderne, og læs punktet Hjemmesider

https://www.stofa.dk/minesider/userlogin.php?shortcut=minesider
Avatar billede bravida Nybegynder
31. maj 2006 - 20:09 #3
Nu er det sådan at jeg er koblet op til et andet webhotel end Stofanet. I min kode vedr. MySQL  Host: localhost har jeg prøvet dette og kørt en test hvor jeg får en fejlmeddelse. Jeg har oprettel en tabel direkte i MySQL på mit webhotel og indtastet nogle oplysninger, som jeg skal bruge og indsætte i en tabel direkte i index.php fra Application databases.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 20:16 #4
Så må du ind på det andet web hotel og se support siderne der, der er ikke andet og gøre. host name kan være alt mellem himmel og jord.
Avatar billede bravida Nybegynder
31. maj 2006 - 20:38 #5
Så må det være localhost, andet kan jeg ikke se på fremsendte mail med koder, vedr. MySQL men det virker jo ikke. Fejlmeddelsen lyder sådan "An unidentfed error has occurred" Dette her foregår jo i Dreamweaver siden index.php
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 21:13 #6
Hmmmmmmm, nu har jeg aldrig arbejdet med PHP, men du er 100% sikker på at du har sat Testing Server op helt rigtigt?
Hvis der er fejl i Testing server settings, så får du aldrig forbindelse!

Har du evt link til din web udbyder?
Avatar billede bravida Nybegynder
31. maj 2006 - 21:20 #7
Jeg vil lige gennemgå Testing server da der mangler en vinge ud for denne.
Avatar billede leif Seniormester
31. maj 2006 - 21:23 #8
localhost peger ned på den maskine hvor koden bliver kørt, dvs. når du sidder i Dreamweaver og skriver localhost tror den at mysql serveren er på din maskine. Når du har lagt filen op på dit webhotel vil den kigge på Webhotellets server.
Avatar billede bravida Nybegynder
31. maj 2006 - 21:29 #9
Ok men der skal vel stadig være en vinge ud for Testing Server i Application - Databases
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 21:34 #10
Testing server settings sørger for at uanset hvad du skriver Localhost/distanthost/nabohost så uploader DW scriptet til testing serveren og eksekvere det der.

Ja du MÅ og SKAL udfylde testing server uanset hvad du skal lave næsten, eller kan DW ikke hitte ud af det
Avatar billede bravida Nybegynder
31. maj 2006 - 21:43 #11
bojohansen
Det var rigtig som du skrev at Testing Server skulle oprettes, og nu er jeg kommet videre. Læg lige et svar. Takker for hjælpen.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 21:47 #12
Den er god.

Det er ekstremt viktigt at sjekke Site settings, spesielt når man arbejder med dynamiske sider.
DW er jo WYSIWYG program som gør en masse ting for dig, men det skal have de rigtige oplysninger, ellers kan det ikke fortælle dig hvad som er galt, eller i det hele taget gøre det det skal ;-)

Held og lykke videre :-)