Avatar billede xafion Nybegynder
08. maj 2001 - 23:50 Der er 30 kommentarer og
8 løsninger

Gratis 10 point (Bedøm hjemmeside)

10 point til hver der deltager! :o)
Dog med et max på 30.
---------------------------------------

Hej. Jeg skal bare bruge nogle af jer friske fyres bedømmelses evne :o) ( og den der ene pige; anikkadk ;o)

www.firenet.dk

Beskriv med 200 ord ( eller mere )
Avatar billede xafion Nybegynder
08. maj 2001 - 23:50 #1
PS. I må også meget gerne prøve at hacke den :o)
Avatar billede iq0 Nybegynder
08. maj 2001 - 23:55 #2
Oki, siden er faktisk ok... men den kan jo ikke bruges af nogen der bruger en opløsning under 1024*768

Tekst størelsen må meget gerne være størrer... det er næsten ikke til at læse....

ellers meget flot, stilren... Det er ok...

Var det 200, jeg gider ikke tælle ;-)

IQ0
Avatar billede Beach Mester
08. maj 2001 - 23:56 #3
Umidelbart pænt at se på, men du skal prøve at lave det sådan at der ikke skal bruges scroll på de første par sider folk vil se. Det skaber med det samme en føgelse af at man skal gøre noget for at være på siden. Hvis det er den tybe side jeg tror det er så må det kun være når der er billeder af subj???? det skal bruges scroll!
Så din menu når man har trykket på hop videre skal på en eller anden måde være mindre. Så har man mulighed for at læse hvad det handler om og enten vælge at blive eller at dampe af:-)

Var det 200 ord???

//Beach
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. maj 2001 - 00:00 #4
Siden er alt for lang.
Pænt, men alt alt for stort Top-logo.
Hvorfor skal jeg trykke for at komme ind?
Hvorfor ser den her side anderledes ud? http://firenet.dk/intranet/login.asp

<TABLE WIDTH=980 CELLPADDING=0 - Tør du selv se den i 800*600??

/Nikolaj
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 00:01 #5
Forøvrigt så holder den ikke i Netscape. Ved godt at mange er ligeglade men hvis man vil have mange besøg så skal den også holde i alle browsere. Har ikke hørt om at f.eks. eksperten.dk eller ... Jubii.dk tja, der er mange mange, har sagt den jeg ellers hører tit: Fuck netscape. Hvis den holder i alle browsere så kommer der flere forbi hvis ellers der kommer noget indhold på siden.
Er det så 2 x 10 point?????

//Beach
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. maj 2001 - 00:03 #6
Ingen af siderne virker i Netscape 4.73.

I Netscape 6.01 vises siderne, men med en skrift min salig mormor kan læse fra graven.

Din CSS virker ikke i Netscape.
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 00:04 #7
Prøv evt. kun at sætte ild til bunden af dit top-logo!
Det vil spare dig for 50-100 pixel!
Hvis du også bruger topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" på din side så kommer der igen nogle pixels du kan bruge af!!

//Beach
Avatar billede xafion Nybegynder
09. maj 2001 - 00:06 #8
nikolidu) Det er fordi det er to forskellige programmører. Mig ( intranet ) og en designer :o)
beach) jeg er fucking ligeglad med om lallede netscape brugere kan se min side...for mine kunder bruger *altid* større end 1024x768, og ingen af dem bruger netscape.

+ Hvis de ikke kan komme op i 1024x768 kan de lige så godt glemme det for så er de ikke firenet-kompatible.
:o)
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 00:08 #9
Hvis vi (jeg) nu også skal brokke mig over farverne........
Kan du så ikke dæmpe den grå du har i din main en anelse. Den er LIDT for tæt på den hvide skrift du bruger:-(
Det kan være surt at skulle læse alt for meget på den måde. Kontrast er en rigtig god ting hvis der er meget læsestuff....

//Beach
Avatar billede vladimirr Nybegynder
09. maj 2001 - 00:22 #10
xafion -> ***jeg er fucking ligeglad med om lallede netscape brugere kan se min side..***

Hvad er det for noget fis at lukke ud !
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 00:25 #11
>>>afion
Så kunne det jo være en ide at skrive det i din ellers fine bekrivelse af siden på eksperten, at du ikke ville høre om fejl som har med netscape at gøre, og er ligeglad med dem der bruger en 15\" skærm (ca. 60% af befolkningen, altså 2.000.000 brugere i danmark alene).
Nu skriver du også at dine brugere har en større opløsning end 1024x768! Så er vi nede på ca. 3% af de brugere der er i DK der kan se dem ifgl. Danmarks statestik!
Det er alsammen jo fint nok hvis det er en lukket brugerskare der skal se siderne, men det skulle du jo nok også have skrevet.
Ang. Netscape så er det da også helt i orden hvis du er sikker på at der ikke er nogle af dine brugere der har den inde i maskinen. Men skal siderne ud til offentligheden så er du desvære helt galt på den! Stort set alle der stadig bruger Netscape har været på nettet i mere end 5 år, og har derfor en del viden om hvad der sker og hvad der er fedt at anbefale til andre. Jeg har ALDRIG vidersendt en side so´m en anbefaling til nogen, som ikke kan ses i alle de browsere der findes. Så kan du kalde mig hvad du vil, men sådan er det bare. Det er ikke alle i denne værden der har solgt styringen af deres computer til Bill.
Det er da helt i orden hvis du ikke kan finde ud af at designe en side så de virker for alle, men derfra og så til at sige \"fuck\" der bliver jeg da nød til lige at sige noget!!!!!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 00:28 #12
Bortset fra det, så handler det jo om at bedømme din side ud fra det du har skrevet, og det har du fået!!!!!

//Beach
Avatar billede vladimirr Nybegynder
09. maj 2001 - 00:28 #13
Beach -> Helt enig !
Avatar billede vipez Nybegynder
09. maj 2001 - 00:49 #14
Beach> har du en \"fuld\" url til den statistik ??
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 00:51 #15
Tak vladimirr. Tror ikke jeg er helt ved siden af:-)

Mere problemer til xafino>>>>

Når man går ind på din mail-lik her:
http://www.firenet.dk/home.asp?id=home
Så skifter skriften \"(E-mail)\" via rollover til en farve som en næsten umulig at læse på en fladskærm. Men dem er der måske heller ikke mellem dem der kommer forbi din side:-)
Du må gøre noget ved din kontrast så det ikke bliver problematisk at læse hvad der står!

//Beach

Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 00:55 #16
>>>vipez
Ja, et eller andet sted inde på jobbet så har jeg, ikke i html, men på dansk papir. Så ingen URL:-(((((

Skal jeg sende den til dig?
Jeg har det pt kun her og nu fra den harddisk der er placeret på min hals, men jeg har også kun skrevet ca. *GG*
så er jeg ikke helt forkert på den.

Men smid din mailadrese af, så sender jeg et scan af den en af dagene når jeg har fundet den frem!

//Beach
Avatar billede vipez Nybegynder
09. maj 2001 - 01:01 #17
vipez@c.dk

*Takker mange gange
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 01:02 #18
Ang. dit top-banner>>
Så ser det umidelbart ud som om det ikke ligger i toppen. Når man har luret siden af nogle gange så er der ALT for meget spil af plads i toppen af siden. Hvis du kan lave dit banner noget mindre i tykkelsen, fjerne flammerne i toppen og så ellers placere det helt oppe i toppen med den tag jeg skrev tidliger så ville siden vinde nogele flere @ herfra!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 01:04 #19
vipez>>>
Jeg prøver at finde den frem fra gemmerne. Ikke at den er så gammel så det gør noget. Tror det er ca. 1 måned siden jeg så den så det er ikke helt umuligt:-)

//Beach
Avatar billede Techwork Praktikant
09. maj 2001 - 01:08 #20
For det første så hadder jeg, når man skal kligge for at komme ind på selve siden. Det har jeg altid synes var møj irriterende.

Det er en vældig sød pige i har på jeres side, men hvad har hun lige med jeres produkt at gøre. Det virker lidt misvisende

Til sidst synes jeg at i skulle overveje at lave lidt om på opstillingen af teksten under \"Hvad er det ?\" Gerne en punktopstilling, eller nogen overskrifter, så det bliver lidt mere overskuligt.

Men ellers synes jeg at det ser meget godt ud. Håber at i kan bruge min kritik til noget.
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. maj 2001 - 05:41 #21
har ikke læst alle andres kommentarer da jeg ligger ½søvnig med kogende blod.
Øjr... der er nogle der har set mig herinde ;I
Men her er mit bud efter 2 sek. tjek:

Smid det banner ned i en str. så selv JEG kan være med i min lille 800*600, eller tilbyd folk en ny skørm/grafikkort eller ny blærbar! ;)

På en eller anden måde så er det malplaceret at have menuen mellem banner og flammer, men ¨på den anden side, så er det heller ikke det smarteste at smide den under flammerne, da det så sikkert til virke \"newbie-banner\"agtigt - men tanke på det \"blod\" mange nye har brugt på en sort baggrund.

Fontstr. er vist det mindste der kan bruges, den er mindre end \"standard-siderne\", og på en TFT generer det ikke, men på alm??

Intranet-siden går jeg ud fra ikke er lavet om endnu?!

Under \"Hvad er det\" blev jeg med det samme irriteret over at teksten er centreret, istedet for en margin og så venstre-justreret.
Det er svært at holde øjnene på noget \"seriøst\" læsning når den er \"rykket\" på den måde.
Så smid det til venstre, evt med en bredere margin, så det ikke er op ad kanten.

Og som sidste kritik:
Når banneret gøres smallere (hvis det sker!!)så gør det på begge led.
I \"min\" opløsning, er der ikke rigtig tekst før 55-60% nede af skærmen, som vil sige at der er meget lidt.
\"Normale\" mennesker har deres \"Start-menu\" oppe, modsat mig, og får dermed endnu mindre.
Jeg kan som sidste linie læse:
FireNet beregnet kundernes samlede regning ved endt tid, samt fører kasseklade.

Andre på 800*600 vil se 1-2 liniers tekst mindre, da de måske bruger 4 \"linier\" foroven af IE.

Har ikke tjekket den i NS.

Annika
Avatar billede xafion Nybegynder
09. maj 2001 - 08:13 #22
Anii) Er det dig der flirter med Daugaard?
Avatar billede xafion Nybegynder
09. maj 2001 - 08:14 #23
Alle) Hvad hvis jeg nu lavede grafikken om til 800x600? ( resizede )
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 08:17 #24
Det betyder jo ikke noget hvis alle som du siger kun har en 1024x768 opløsning eller større!!!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 08:18 #25
Men JA...... Der er så en meget stor del almindelige mennesker der vil blive glade:-)

//Beach
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. maj 2001 - 08:24 #26
xafion: den kl. 08:13 var den til mig...
I så fald er jeg lidt lost, med mindre du hentyder til et trøstende knus for nogle dage siden herinde..

men ja, lavede du den om til 800*600 så var vi en del der ville smile mere.
Avatar billede Trine Nybegynder
09. maj 2001 - 08:30 #27
Hov hov...Anikka.dk er skam ikke den eneste pige her på Eksperten ;-)

Orv. det var et anderledes design. Jeg kan egentlig smadder godt lide det. De flammer der danner en ramme oppe i toppen er geniale (Firenet). Men det er alt for bredt til opløsning 800*600, som der er mange der bruger.

Flotte farver (friske). Måske er det bare mig, men jeg synes den har problemer med at hente de grafik der hedder \'maingfx_nummer\'. Det tager en evighed.

Jeg synes du skal få det rettet, så folk med 800*600 kan gøre sig fri for at scrolle i den vandrette retning.

En karakter: 9@13

Trine / Misskat
Avatar billede xafion Nybegynder
09. maj 2001 - 08:38 #28
Haha  !  Det virker. Tjek header.asp i 800x600 tak :o)
Avatar billede Beach Mester
09. maj 2001 - 09:08 #29
Det var godt:-)
Hvis du så også kan lave din main-dims en anelse mindre (når man ar klikket sig videre én gang) så er det fjong!

//Beach
Avatar billede Trine Nybegynder
09. maj 2001 - 09:15 #30
Ja, det var meget bedre. Det gør den lidt mer udholdelig at se på. Det kan godt være lidt hårdt for øjnene, at se på et bredt billede. Meget bedre ;-)

Trine / Misskat
Avatar billede gnaffe Nybegynder
09. maj 2001 - 10:24 #31
Siden er fed nok i 1024x768, men har du prøvet at se den i f.eks. 800x600???
Da jeg prøvede så det ikke for smart ud!!!
Ellers flot logo, fed menu og design, men siden er alt for lang, du kan godt korte den af, det vil hjælpe en hel del.
Fine farver, man får lyst til at se siden, og læse om hvad det er.

var det 200 ord?

design: 9@13, du kunne let få 10@13 hvis du lavede den, så den også kunne køre i 800x600.

brugervenlig: 9@13, da den er rimelig overskuelig.
Avatar billede xafion Nybegynder
09. maj 2001 - 10:38 #32
www.firenet.dk/header.asp  <- Er den 800x600 kompatible
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. maj 2001 - 17:15 #33
den mangler liiiige 5-10 pixel af her..
der er en lille bitte smule scroll stadig, men tæt på..
Avatar billede yaief Nybegynder
09. maj 2001 - 19:41 #34
Hende dullen? Eh - har hun noget med SecureNetworks at gøre? Eller er hun der bare for at se godt ud? ...

Altså - jeg ville passe lidt på med hende. Det minder lidt om en AOF reklame-sag :)
Avatar billede coinz Nybegynder
10. maj 2001 - 14:31 #35
hende kvinden er da lidt småharsk... find en der ser godt ud i det mindste... der er ikke rigtig noget på siderne... det synes jeg der skulle være... designet er fedt nok, men ikke nyskabende... alt i alt
8@13

-coinz-
Avatar billede freddyf Nybegynder
10. maj 2001 - 14:56 #36
lort
Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. maj 2001 - 15:00 #37
Jeg bryder mig ikke om kvinden i toppen, hun ligner nået tgaet ud fra et Porno blad :-) !

Den er meget lang. Hvis du ser den i 1024X på http://firenet.dk/home.asp?id=whatis kan du se der er meget tom rum til højre!

Den er okey, men er jo stadigvæk under opbygning!!! Så der var en masse 404 - Men det er godt at du har lavet en default side :-)
Avatar billede Trine Nybegynder
10. maj 2001 - 15:07 #38
Få nu afsluttet det her spørgsmål...Vi er vist kommet så langt vi kan.