Avatar billede andyand Nybegynder
30. maj 2006 - 10:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

install på pc med ukendt login

Hej jeg har overtaget en gammel pc som jeg ville installere en indkøbt XP OEM på. men når jeg starter PCen (med eller uden cd siddende i drevet) kommer den op med en login box for den gamle ejer. Jeg har ikke passwordet dertil og kan heller ikke få det. kan man ikke installere Win oveni uen at kende det password? jeg har som sagt prøvet at starte maskinen op både med og uden WIN CDen siddende i, og hvergang kommer den bare op med win login. der sker heller intet når starter op uden cd og sætter CDen i mens jeg stadig er i det login billede. kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 10:34 #1
Er det password til BIOS den spørger om ??
30. maj 2006 - 10:38 #2
http://www.helgec.dk/xp-install.html (bemærk fuld formatering)

Du skal så i BIOS ændre til at CD er "First Boot Device"....
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 10:38 #3
Hvis det er password til BIOS der spørges efter så download RECMOS http://www.helgec.dk/recmos.zip - udpak - læg filen på en startdiskette - boot op på disketten - ved a-prompten skriver du "recmos.com" uden "" - følg vejledningen på skærmen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 10:39 #4
En OEM windows må kun installeres med det hardware den er købt med.

Du skal i BIOS sætte maskinen til at boote på CD-rom. Ellers vil den ikke starte installationen op.
30. maj 2006 - 10:55 #5
<andyand>: Skriver "...win login..." - så det er nok ikke BIOS passwd...

<andyand>: Er du der ???
Du ka' jo også prøve at "hacke" dig ind på putter:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5 - nummer 5

Men sundest at have din egen XP instalation ...
Avatar billede andyand Nybegynder
30. maj 2006 - 11:07 #6
yes jeg er er.. jeg prøver lige i bios først (og ja det er alm win XP login jeg mødes af)
Avatar billede andyand Nybegynder
30. maj 2006 - 11:08 #7
jeg har iøvrigt købt OEM'en løst i computerstore.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 11:14 #8
Du mødes jo ikke af noget XP login hvis du er igang med at installere altså booter fra cd
Avatar billede andyand Nybegynder
30. maj 2006 - 11:17 #9
hmm jeg kan ikke komme ind i BIOS..er det ikke delete eller f8 under opstart? (opstart er iøvrigt lidt mystisk: skærmen tændes først ved det win logon billede, jeg ser slet ikke det der hvor den tæller ram op eller hvad det nu er der altid foregår der i starten hvor man går ind i bios'en)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 11:33 #10
F2 eller F12 er også muligt.

Lyder som om at din maskine kommer ud af en restore og ikke en rigtig boot.
Avatar billede andyand Nybegynder
30. maj 2006 - 11:35 #11
hmm f2 /f12 virkede heller ikke..  jeg ved ikk med den restore dér det ser meget normalt ud med den win login
Avatar billede andyand Nybegynder
30. maj 2006 - 11:44 #12
believe it or not jeg gættede faktisk passwordet til den.. men jeg vil stadig gerne installere min OEM oven i, hvad gør jeg?
30. maj 2006 - 11:52 #13
"http://www.helgec.dk/xp-install.html (bemærk fuld formatering)"
Avatar billede andyand Nybegynder
30. maj 2006 - 13:05 #14
jeg takker begge.. vil I dele points?
30. maj 2006 - 16:58 #15
Ping...

(Det var et [svar]...) til delning...
Avatar billede andyand Nybegynder
01. juni 2006 - 09:45 #16
thx guys