Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 06:24 Der er 16 kommentarer

Problemer med HD og Blå skærm

Hej alle sammen Jeg har fået et mærkligt problem...Min pc går ned den går simpelhen i blå skærm (Hvor der står et eller anden fejlmelding Jeg ikke kan nå at læse)Og så genstarter den...mmmm sært....
Jeg kan se Jeg har flere Fejl under logbogen...Bla denne
Det er en Advarsel hvor der står
"der blev funder en fejl på enheden /Device/harddisk0/d Under en paging handling"
Siger det jer noget...? Er det bare en defekt harddisk eller er det software den er gal med
Håber i kan hjælpe
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 06:25 #1
Kan du starte op i safe mode?
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 06:32 #2
Jaja den starte fint op igen
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 06:50 #3
1) tag et kig på http://www.it-knowlegde.dk/bsod.html
2) kør en gang "chkdsk /r"
3) kør en defragmentering med Defrag 2000 >>> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?op=&cid=139
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 06:57 #4
Jeg prøver :) Men i har ingen ide til hvad det kan være ?
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 07:01 #5
"Jeg prøver :) Men i har ingen ide til hvad det kan være ?" Nej men jeg tror det er rod i disken, derfor mine forslag
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 07:27 #6
Så er det hele kørt...Den fandt ingen fejl
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 08:36 #7
Du har med garanti ikke kørt en "defragmentering" på den tid
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 08:42 #8
øhh jo det er jo en lille sven kun 74gb raptor 10000rpm så det tager ikke sååå lang tid igen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 09:15 #9
Det kan være en dårlig driver.

Men du kan jo lige scanne disken for fejl med WD's program til den slags. Du finder toolet via denne side: http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=1&swid=3
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 09:39 #10
Dem har jeg prøvet desværre...Men driver hva mener du ?
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 10:22 #11
Det er op til dig om du vil hjælpes, men kl.06:57 skriver du at du vil prøve og kl. 07:27 melder du færdig. Min påstand vil være at du med garanti ikke har kørt en chkdsk /r og en defragmentering  på under 30 minutter
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 10:24 #12
jamem hvad skal jeg sige Jeg har kørt begge Jeg har ca 19 gb på min pc men hvis du tror jeg lyver så spring over min tråd kan ikke helt se jeg skal forklare mig til dih...men tak for hjælpen ellers...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 10:35 #13
Der er jo drivere til dit bundkort, grafikkort netkort osv. Hvis en af disse drivere er dårlige (ja det kan bare ske) så kan du få blå skærm under opstart.

Lige umiddelbart kan en fejl under paging måske være en fejl i din paging fil. Denne kan rettes ved at sætte filen til 0 og der efter genoprette filen!

Er Enig med HelgeC, det er de færreste maskiner der kan køre defrag og chkdsk på under 30 min.
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 10:40 #14
Amen suk da også hvorfor skulle jeg sige jeg havde gjort det hvid det ikke var tilfældet?!?! det tog ca 15min hver 15+15 gir 30min hvad skal jeg sige ???
Men du siger "Denne kan rettes ved at sætte filen til 0 og der efter genoprette filen!" hvor og hvordan ? :)
Og hvor lang tid vil det ta vil jo nødig beskyldes for at lyve ;)
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 11:09 #15
Jeg beskylder dig skam ikke for at lyve, men jeg har nu aldrig oplevet at "Defrag 2000" kan ordne en disk på under 1 time så muligheden for at du ikke havde fået det startet korrekt var vel nærliggende. Jeg tager dit råd til efterretning og hopper af tråden
Avatar billede kristiangh Nybegynder
30. maj 2006 - 11:27 #16
kk men den kan vel kun startes på 1 måde eller haar jeg overset noget...Men anyway tak for hjælpen