Avatar billede perhol Seniormester
26. maj 2006 - 09:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave indstillinger med makro

Arbejder i et firma der bruger Citrix. Indstillingerne i officeprogrammerne forsvinder hver gang der er problemer med Citrix - og det er der ofte.
Hver gang skal jeg ind og lave indstillinger for filplaceringer af Dokumenter, Brugerskabeloner, Arbejdsgruppeskabeloner samt Filer til automatisk gendannelse for hver enkelt af ca. 30 brugere.
Jeg har prøvet at indspille en makro til at foretage dette, men det kan jeg ikke få til at virke.
Kan det lade sig gøre at lave en makro der laver disse indstillinger for mig?
26. maj 2006 - 09:28 #1
Ja, men den skal placeres i en skabelon, der er tilgængelig fra alle arbejdspladser.
Avatar billede perhol Seniormester
26. maj 2006 - 09:40 #2
Det er jeg klar over.
Det behøver i øvrigt ikke være noget der kører af sig selv ved åbning af et dokument eller en skabelon, bare makroen er der og virker.
Jeg vil anslå at der højest er 4 personer i firmaet der ville kunne finde en skabelons placering hvis den ikke er standard, og det er jo bl.a. det der mistes.
Kan sådan en makro laves?
Og hvordan?
26. maj 2006 - 10:54 #3
Start makrooptageren
Foretag de ønskede indstillinger
Stop makrooptageren

Husk at knytte makroen til en skabelon alle har adgang til.
Avatar billede perhol Seniormester
26. maj 2006 - 11:06 #4
Fandt endelig ud af at lave den selv.
Lukker