Avatar billede maestrodk Nybegynder
26. maj 2006 - 05:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XML til billede konvertering

Hejsa,

Jeg er ekstrem nybegynder indenfor XML, eller kodning generelt, hvilket dette indlæg sandsynligvis vil bære tydeligt præg af, så jeg håber i vil bære over med mig.
Jeg står i en situation, hvor jeg har extractet nogle såkaldte .xdb filer fra en .pak fil, og når jeg åbner disse .xdb filer i notepad, ligner det XML kode, og minsandten ikke også om der står <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> på øverste linje. Derfor går jeg da umiddelbart ud fra, at det er XML vi har med at gøre. Hvis dette ikke er tilfældet, kan resten af indlægget sandsynligvis være ligemeget, men jeg vover dog at fortsætte.
I denne fil, referes der også til andre .xdb filer, og det hele sættes sammen til, hvad der vist skulle være en 3D model af en figur. Jeg vil have denne 3D model skabt, så jeg forhåbentligt kan få et fint billede af den, eller en .gif animation. Nu kan jeg ikke rigtig finde noget om .xdb filer, der giver mening i det her sammenhæng, og som sagt, virker det til at være XML sprog, så går ud fra at det er den vej igennem det skal konverteres. Det vil jeg gerne have at vide hvordan man nemmest kan gøre.
Jeg kan sige, at det er fra spillet Heroes of Might and Magic V, jeg prøver at få dette ud af, og så vidt jeg har forstået, er der intet ulovligt ved det, og jeg bryder ikke noget ophavsretsligt. Dog er jeg ikke sikker, men eftersom der er tråde på spillets eget forum, der beskriver hvordan man går ind og ændrer på diverse ting (som dog ikke går ind på mit problem), går jeg stærkt ud fra at firmaet bag, ikke har det fjerneste imod det.
For at opsummere: .xdb fil(er), indeholder XML kode, som jeg gerne vil have konvertet til noget grafisk.
Kan tilføje at jeg har brugt Dragon UnPACKer til at gennemse .pak filen, og extracte filerne.
Håber nogen kan hjælpe, og jeg skal da gladeligt poste koden, hvis det bliver nødvendigt.

På forhånd tak,
Mvh MaestroDK
Avatar billede olebole Juniormester
26. maj 2006 - 07:12 #1
<ole>

Her må jeg desværre skuffe dig. Det er helt sikkert XML, men XML er udelukkende data og du kan ikke genskabe figurerne uden at loade dem i det program, de er beregnet til ... de giver ikke mening i sig selv. Et eksempel kunne være et element som dette:
    <grader>36</grader>

Hvis du stopper det op i den grimme ende på en konditor, der er ved at smelte chokolade, betyder det én ting - noget med chokoladens temperatur.

Stopper du det op i en meteorolog, betyder det noget helt andet - noget med lufttemperaturen i Hong Kong.

Stopper du det op i en læge, har det måske noget med hans patients legemstemperatur om morgenen at gøre.

Stopper du det op i en billist, betyder det noget fjerde - det har måske noget med et kommende sving at gøre.

Jeg ved ikke, om du forstår min mening med dette - måske lidt søgte/konstruerede - eksempel. Man skal simpelthen kende den specifikke betydning af de data, XML-filen indeholder - og det specifikke miljø, der skal bruge dem - for at disse data kan give mening  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede maestrodk Nybegynder
26. maj 2006 - 12:44 #2
Det giver skam mening for mig, men det er dog trist at det er sådan det hænger sammen :( Jeg takker for det hurtige svar. Så er jeg fri for at fortsætte med at rode med noget, der ikke kan bære frugt alligevel.
Avatar billede olebole Juniormester
29. maj 2006 - 00:27 #3
Selvtak - så vil jeg tillade mig at lægge et svar  :)