Avatar billede dosto Praktikant
25. maj 2006 - 14:21 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Fladskærm. Hvor mange mb. pr. sek.

Hejsa. Jeg har tænkt på at købe en fladskærm til min pc for at få mere plads på bordet. Den skal kunne klare både skrift og de nye onlinespil. Jeg har læst mig til at den helst ikke skal være under 19 tommer, men bliver totalt forviret når det kommer til hvor mange mb. pr. sek. Jeg troede det var soleklart at jo flere mb. pr. sek., jo hurtigere, men de skærme der har 12 mb. pr. sek. er billigere end dem på f.eks. 8 mb. pr. sek.
Avatar billede kogt Nybegynder
25. maj 2006 - 14:36 #1
du har vidst misforstaaet noget...

kig paa ms i stedet er der ikke noget der hedder mb.per.sek.
Avatar billede dosto Praktikant
25. maj 2006 - 14:39 #2
undskyld ja du har ret.
Avatar billede allanfo Praktikant
25. maj 2006 - 14:41 #3
Og så er lavere tal bedre.
Avatar billede dosto Praktikant
25. maj 2006 - 14:42 #4
ok. Tak for hjælpen
Avatar billede dosto Praktikant
25. maj 2006 - 14:43 #5
lægger du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 14:50 #6
det er ikke altid "jo lavere jo bedre" da ms (responstid) måles forskelligt på forskellige skærme - og der er også forskel på ting som billedklarhed, kontrastforhold, tilslutningsmuligheder m.m.
Avatar billede dosto Praktikant
25. maj 2006 - 15:00 #7
nu bliver jeg da endnu mere forvirret. Hvad skal jeg vælge når den skal kunne klare nye spil?
Avatar billede allanfo Praktikant
25. maj 2006 - 15:15 #8
Det kommer jo an på hvor mange penge du ønsker at spendere. Men læg mærke til at en 17 tommer fladskærm har stort set den samme billedstørrelse som en traditionel 19 tommer skærm (ja, jeg synes heller ikke det giver mening).

Så er der den maksimale opløsning, som skærmen skal kunne klare. En tradtionel skærm er mere fleksibel, mens en fladskærm har en eller nogle få opløsninger, hvor alt står rigtig skarpt. Og lysstyrken har også noget at sige, for hvor god skærmen er i dagslys.
Avatar billede allanfo Praktikant
25. maj 2006 - 15:16 #9
Men sådan en som den her kan sikkert gøre alt det du vil have den til og lidt mere for under 4.000 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177902
Avatar billede allanfo Praktikant
25. maj 2006 - 15:18 #10
Avatar billede dosto Praktikant
25. maj 2006 - 15:25 #11
fy for den...Havde regnet med under 2.500
Avatar billede kogt Nybegynder
25. maj 2006 - 15:26 #12
jeps her
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 15:36 #14
VIEWSONIC VA902 eller VIEWSONIC VX924 fra elgiganten var måske en mulighed - så har du rig mulighed for at komme ind og se skærmen live fremfor at købe noget du ikke aner hvad er. De er også begyndt at sælge noget der hedder ENVISION L905A - jeg kender intet til den men den er forholdsvis billig og med indbyggede højttalere som _kan_ være en lille smart ekstra ting.
Avatar billede dosto Praktikant
25. maj 2006 - 15:48 #15
Det lyder bedre prismæssig. Jeg ved godt at kvalitet og pris følges ad. Jeg tror jeg har nok at gå efter nu, så jeg vil sige mange tak for hjælpen og vil gerne dele point ud... Skulle måske have sat lidt flere af, så der var mere at dele. Det ved jeg til næste gang. Jeg er nød til at overlade pc'en nu til min meget utolmodige teenager (han har lige købt et onlinespil og står og ånder mig i nakken) men kikker ind igen i aften. Endnu engang tak
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 15:52 #16
så lægger jeg da lige et svar med :)
Avatar billede allanfo Praktikant
25. maj 2006 - 16:47 #17
Håber vi kunne hjælpe . . . og hvis teenageren bliver for påtrængende, så sig bare til. Så finder jeg lige et link til et firma, der sælger gaffatape.
Avatar billede dosto Praktikant
26. maj 2006 - 00:02 #18
he he. Den med gaffatapen er helt ok.
Avatar billede kogt Nybegynder
26. maj 2006 - 02:37 #19
ikke fedt ingen point til mig
Avatar billede dosto Praktikant
26. maj 2006 - 23:20 #20
Nej beklager. Du hjalp jo ikke med svaret