Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
25. maj 2006 - 13:22 Der er 6 kommentarer

Hvordan sletter jeg Windows

Hej.

Jeg sidder lige nu på min gamle bærbare -
Den indeholder både Windows ME og Windows XP -
Jeg vil nu gerne slette Windows ME, men hvordan
gør jeg dette??

Med venlig hilsen
MIchael Schmidt
Avatar billede rebecca Novice
25. maj 2006 - 13:52 #1
Hvis både Me og Xp ligger på samme partion tror jeg ikke det kan lade sig gøre uden at reinstallere xp.

Under alle omstændigheder ville jeg vælge en total formatering og derefter reinstallere XP
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. maj 2006 - 14:32 #2
Hvis din Windows XP fungerer som den skal, kan du bare slette mappen med Windows ME i og så fjerne den fra boot.ini. Der skulle ikke være nogen grund til at formattere...
Avatar billede rebecca Novice
25. maj 2006 - 15:46 #3
schwarts84>>ligger der så ikke en masse snavs og driller bagefter?
Avatar billede aqfi Nybegynder
26. maj 2006 - 17:07 #4
Eehm, er begge styresystemer i samme partition? hvis ja, formatere harddisken, hvis nej, kan du jo prøve at slette den anden partition, og fjerne winme-en i boot.ini filen..
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. maj 2006 - 20:03 #5
rebecca: Der ligger i hvert fald ikke mere end der gjorde før man slettede WinME, så nej. Hvis det virker er der vel ingen grund til at bruge en masse tid på at installere maskinen forfra...
Avatar billede rebecca Novice
29. maj 2006 - 23:24 #6
schwartz84>>Det har du ret i, det er jo ikke ligefrem sjovt at reinstallere alt man har på pc'en