Avatar billede montanus Nybegynder
08. maj 2001 - 16:36 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

et kabinet der er køligt???

HEJSA!!!

jeg skal have et kabinet der kan holde 3 HDz kolde med to blæsere i hver side af kabinettet, det skal være MIDI of må ikke koste mere end 1000 kr.

Hvilket skal jeg købe??? :)
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 21:53 #1
Enlight laver nogle gode kabinetter. (Der er dog ikke mange forhandlere af dette..?)
AOpens HQ45 er også godt kabinet (har det selv)

Men hvis du skal have 3+ HD\'er i, vil jeg dog anbefale et MAXI kabinet - pga. luftcirkulationen.

Avatar billede montanus Nybegynder
08. maj 2001 - 21:56 #2
ja et maxi tower har jeg tækt lidt på, men det er grimt og det larmer med alle de blæsere...
tror du man skal have et maxi for at holde 3 hd\'er kolde???
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 22:06 #3
hehe larmer? Bare vent til du får et kabinet med 3 kabinetblæsere og tre HD\'er (og cpu og grafikkort blæsere) - så skal du høre larm! :)

Det er nok ikke nødvendigt med et maxi tower, men anbefalelsesværdigt, da der jo reelt ikke er plads til tre HD\'er i et miditower..
Avatar billede red_eagle Nybegynder
08. maj 2001 - 22:07 #4
Den sidste hd kan nu smækkes på nogle elastikker under de andre....det har jeg da gjort ;)
Avatar billede montanus Nybegynder
08. maj 2001 - 22:10 #5
øhh, man kan altdi ave plads i et midi tower til 3 hd, faktisk kan er være 7 hvis man køber nogle udbyginger til at sætte på, men hvilket MIDI tower ville du anbefale red eagle?
Avatar billede montanus Nybegynder
08. maj 2001 - 22:15 #6
have even :)
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 22:19 #7
Nu skrev jeg jo også, at der - REELT - ikke er plads... (Man kan jo altid lave noget fusk)

Jo tættere du propper delene sammen, jo mere støj genererer de...

Desuden får du hurtigt et problem, hvis du ønsker at sætte flere drev i dit kabinet..
Avatar billede montanus Nybegynder
08. maj 2001 - 22:21 #8
ja men tror du at hvis jeg sætter 3 hd\'z i med to blæsere i siden af kabinettet, også en i PSU og en på CPU self. at det ville blive for varmt?
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 22:29 #9
Nej, ikke hvis din computer befinder sig ved normal stuetemperatur, eller under. Og du hænger to af HD\'erne i 5 1/4\" -> 3 1/2\" beslag - så er der mere luft omkring dem, end hvis de bliver mokket sammen i 3 1/2\" båsene..

Men det vil dælme komme til at larme :)

- Det vil det dog nok også med et maxi tower, her vil komponenterneslevetid bare være længere, idet temperaturen vil være lavere. (Pga. bedre luftcirkulation.)
Avatar billede montanus Nybegynder
08. maj 2001 - 22:32 #10
ok, takker, hvilket MAXI tower ville du fåreslå?
Avatar billede red_eagle Nybegynder
08. maj 2001 - 22:37 #11
Jeg ville vælge et Enlight........sidder dog selv med et Aashima WT-Y03. Det er egentlig osse udemærket, 300watt og alt det der. Og meget biligt ;)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
08. maj 2001 - 22:37 #12
Der snakker jeg miditower.......
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 22:42 #13
Tjae - jeg har kun erfaring med AOpen HQ08, men det synes jeg var ok..
Det har ændret sig lidt (udseendet) siden dengang (99), men det ser ud til at være det samme indvendigt.

Det er sk*de svært at give præcise råd mht. kabinetter, for det kommer meget an på de komponenter der bruges, hvor meget det larmer.
Så det bedste man/jeg kan vurdere på, er indretningen - hvordan er det at arbejde i..

Her synes jeg at HQ08 er ok - men i de sidste par år, er kabinetter generelt blevet bedre at arbejde i, såeh...

Desuden er der gjort mere og mere ud af det udvendige design på kabinetterne i den tid, så det skal du næsten kigge lige så meget på - synes jeg..

Men AOpen er et bud - Codegen er vist også ok, de har bare kun en 3 1/2\" både, som er åben fortil. Derfor valgte jeg AOpen sidst (har et Jaz drev)
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 22:44 #14
Jeg er iøvrigt også med på red_eagles forslag om enlight - de laver nogle rigtige gode kabinetter!

www.enlight.nl
Avatar billede montanus Nybegynder
08. maj 2001 - 22:44 #15
ok, takker, jeg må kigge lidt på det...