Avatar billede uffesteenberg Novice
23. maj 2006 - 23:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til basic rediering i Photoshop Elements?

Har brugt flg. guide til at lege lidt med et foto
http://www.dawnb.org/psptuts/feather/pse/

Her er mit resultat indtil videre -->
http://i5.photobucket.com/albums/y194/uffesteenberg/F.jpg

Hvordan centrerer jeg mit udsnit så det er placeret midt i det hvide felt?? (Skal have fremkaldt online, så kan ikke selv beskære papiret bagefter)

Andre tips til billedet er også meget velkomne.. er helt ny udi Photoshop ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 00:16 #1
<ole>

I en alm. Photoshop (jeg kender ikke Photoshop Elements) ville man gøre sådan:

Begynd forfra og vælg (i menuen) Image -> Canvas size...

Klik derefter under 'Anchor' (de 9 felter) i venstre, midterste felt - og forøg bredde og højde med et passende antal pixels (prøv dig frem med værdierne).
Det giver dig mere 'luft' at arbejde med i siderne og toppen.

Derefter kan du lave vigneteringen (det, du har lavet nu) uden at støde ind i kanterne.

Når du så er kommet til dér, hvor du er nu - deselecterer du ved at klikke et sted i dokumentet.
Så vælger du flytteværktøjet (det aller øverste i Tools-paletten) og centrerer billedet med det.

Nu er der sikkert noget manglende hvidt i nogle af kanterne. Klik på cirkel-værktøjet i Tools-paletten - og vælg 'rektangel' i stedet og udvælg det område langs en side, der skal farves hvidt.
Fyld nu området med hvid farve (med 'malerspanden').

Til sidst kan du enten bruge crop-værktøjet (det, lige under tekst-værktøjet 'T') til at beskære billedet med - eller bruge det rektangulære markerings-værktøj og vælge (igen i menuen) Image -> crop

Voilá  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. maj 2006 - 14:31 #2
Takker... smid et svar ;-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. juli 2006 - 23:55 #3
Olebole... lægger du et svar så du kan få point????
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. januar 2007 - 11:55 #4
Jamen, så må jeg jo selv æde mine point ;-)