Avatar billede marn133 Nybegynder
23. maj 2006 - 23:25 Der er 2 kommentarer

iis 6.0 pasv mode

Hej eksperter..

jeg har et problem med min iis 6.0 ftp server...

min server har en intern adresse 192.168.0.180

Når jeg kobler på lokalt dvs. med en 192.168.0.x adresse går det fint.

---> PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,0,180,39,220).
---> LIST

Men når jeg kobler på ude fra på adressen 194.255.x.x dvs. igennem min router kommer min iis server med samme svar....

---> PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,0,180,39,220).
---> LIST

og man kan jo ikke bruge en intern ip til ret meget når man sidder på "wan" sidnen af routeren

jeg har testet med andre ftp servere og de har ingen problemer med at gøre dette så det er hverken firewall eller router opsætning.....

Håber i kan hjælpe....
Avatar billede venturer Nybegynder
24. maj 2006 - 09:40 #1
Hvilken router benytter du dig af? Det kan være at NAT funktionen i denne ikke fungerer efter hensigten. Muligvis skal du sætte et flueben der tillader FTP at kommer igennem NAT.
Avatar billede marn133 Nybegynder
24. maj 2006 - 16:54 #2
D-Link DI-604
Så vidt jeg ved er der ingen problemer med NAT på routeren
jeg kan jo også bruge andre ftp servere uden problemer.....

evt. ville et bud på en god alternativ ftp server være svar nok.

Den skal være gratis og sikker.. :D