Avatar billede dansekongen Nybegynder
23. maj 2006 - 20:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

en internet løsning i huset

hej

Har stærkt brug for gode råd til en god løsning, denne situation vil nok lyde sjov og ganske forvirrende for de fleste.

Min kæreste bor hjemme i et hus hos hendes forældre der bruger deres hjemme tlf flittigt, hun har sin computer koblet op til internettet via tlf stikket (tele2 adsl), for hver gang hjemme tlf ringer falder internettet så ud. Det har de så kunne leve med indtil nu hvor en tredje person er flyttet ind og bruger et tredje tlf stik, dvs når hun kobler sig på falder den andens internet ud.. så det er nærmest som 3 tlf stik som slåsser mod hinanden og hvis forældrene snakker i tlf kan ingen af dem komme på internettet.

Det skal siges de meget gerne vil ud af det tele2 og finde noget andet, kan nogle komme med et forslag til en god og billig løsning.

på forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. maj 2006 - 20:38 #1
Cybercity leverer ubegrænset ADSL og gratis telefoni fra kr. 268,- virker fint hos mig.. mht. flere brugere skal nok lige ringe til dem og høre ..eller vente på flere indlæg fra eksperterne her :-)
Avatar billede kenp Novice
24. maj 2006 - 10:28 #2
Det lyder som om der er noget galt med deres opsætning af adsl..... for der bruger de enkelte ikke telefonstikket ;) men skulle gerne koble sig til et modem.
Avatar billede Mads Praktikant
24. maj 2006 - 13:59 #3
ring til TDC. De hjælpsomme.
Avatar billede dansekongen Nybegynder
24. maj 2006 - 15:57 #4
tak for svarene ja deres adsl blev aldrig færdig, tele2 sagde de nok skulle ordne det men det blev aldrig til noget så det blev en midlertidigt løsning med tlf stikket, ved godt det lyder tåbeligt at de har kunne acceptere det i så lang tid.
Avatar billede kenp Novice
24. maj 2006 - 19:00 #5
ja det må du nok sige... men de kan jo få det til at virke... hvis de ønsker det.. eller vil de bare skifte nu... men der bliver det jo ikke bedre hvis de vælger en gør det selv løsning.
Avatar billede Mads Praktikant
24. maj 2006 - 19:11 #6
fandt du en løsning?
Avatar billede dansekongen Nybegynder
28. maj 2006 - 18:49 #7
hej igen, altså hvis det kan løses uden hjælp fra tele2 vil vi gerne gøre et forsøg, deres service i mine øjne er ikke det bedste i svendborg blot ved at adsl stikket ikke er lavet og der bare er koblet et tlf stik fra modem. Jeg selv tænker på løsningen med et trådløs netværk, men problemet er bare at den anden computer skal have forbindelse fra kælderen, som nok kan blive et problem og at nettet bliver afbrudt så snart der bliver snakket i tlf fra hjemmet.
Avatar billede kenp Novice
28. maj 2006 - 19:18 #8
for bare at få jeres telefoner til at virke har i 2 muligheder.

http://www.eksperten.dk/spm/701851 (se spøgsmål også 1 indlæg) så vil jeres telefoner komme til at virke igen i hele huset. i skal selvfølgelig vælge hvilken løsning i vil bruge.

Dernæst skal i have lavet et netværk enten trådløst eller med kabler. (jeg ville vælge wireless router)
Avatar billede dansekongen Nybegynder
29. maj 2006 - 23:01 #9
altså alle tlf stikkene virker

1 stk i stuen hvor telefonen er

1 stk i soveværelset med computer

1 stk i kælderen med computer

eksempelvis hvis computer A er koblet på falder den ud, så snart computer B får sit stik sat i og hvis der bliver snakket i telefon i stuen kan ingen af dem kobles på.. hvis én computer er på internettet ryger nettet også så snart telefonen i stuen bliver taget. Men kan det kombifiltre afhjælpe problemet så telefonen kan ringe frit uden og forstyrre internettet? og kan man bare tilslutte en router og få computeren i kælderen koblet derpå uden og betale ekstra i abonnement? og kan den trådløse forbindelse række helt ned i værelset i kælderen?
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2006 - 09:34 #10
ja så virker de ikke.. for der mangler et skillefilter..  også vil det nemlig virke igen.

Ja du kan sagtens koble en router ind helt uden problemer. for så kan du faktisk sætte op til 254 computere på jeres netværk. samtidig med at i kun bruger 1 ip-adresse fra jeres udbyder.

Om den kan trække helt ned i kælderen kommer an på flere forhold. så der vil jeg ikke kunne give nogen garanti for at den vil kunne nå. men der er chancer fo rat den villle kunne gøre det helt uden problemer.
Avatar billede dansekongen Nybegynder
30. maj 2006 - 16:58 #11
ken kan du give mig en komplet liste over hvad jeg skal anskaffe også for at telefonen i stuen kan virke med at nettet køre dvs et skillefilter? en wireless hvad med kabler stik osv begge computer har netkort da de jo skiftevis køre på nettet når forældrene ikke er hjemme.
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2006 - 17:31 #12
Så skal jeg jo vide hvilken løsning du vil have? jfl. det link jeg lagde...
Avatar billede dansekongen Nybegynder
30. maj 2006 - 17:38 #13
den nemmeste løsning så telefonen kan ringe frit og så nettet kan køre på 2 computer her en wireless
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2006 - 19:08 #14
Så skal du have 1 skillefilter pr. tlf. stik du skal bruge. (100,- pr. stk)

1 stk wirelessrouter (jeg plejer at sige Linksys WRT54G er god og billig) (pris ca. 500,-)
2 stk netkabler sålange så de kan nå de 2 computere den skal med kabel. (alt efter længde ca. 50,- pr. stk)

Man kan f.eks. få det hele fra shg.dk
Avatar billede dansekongen Nybegynder
30. maj 2006 - 20:26 #15
takker mange gange for hjælpen ken forstår ikke det med de 2 stk netkabler når det er en wireless? skal jeg så trække et kabel ned til kælderen? næste svar får du pointene igen tak for svaret! nice og kunne ordne det hele selv uden og få en tekniker på besøg =)
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2006 - 20:29 #16
Det jeg troede var at det var 3 computere (2 med kabel og 1 trådløs)

Men man kan altid få brug for 1 netkabel mere... hvis der lige skulle komme 1 på besøg.

Ja teknikker er sku dyrt....
Avatar billede dansekongen Nybegynder
30. maj 2006 - 20:32 #17
jeg opretter nok et nyt spørgsmål om opsætningen af wireless til 2 stationære pc takker!