Avatar billede alj Praktikant
23. maj 2006 - 13:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fotoalbum: Log in/on hvordan

Hej derude,
jeg skal have lagt en del foto's på nettet, men de skal kun kunne ses af familien mv, hvordan laver jeg et logon eller login for at lukke andre "ude".
mvh
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
23. maj 2006 - 13:43 #1
Du kan måske bruge ,htaccess-metoden som beskrevet her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
23. maj 2006 - 13:44 #2
.htaccess :)
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 13:51 #3
Jeg bruger MG2. Flot galleri, med mulighed for password på mapperne.
Kan hentes på www.minigal.dk
Avatar billede alj Praktikant
23. maj 2006 - 13:54 #4
Joh, men jeg er jo ikke nogen ørn, så jeg er ikke glad for at skulle downloade et helt serverprogram på min pc (apache) for at kunne gøre det som det ser ud til at jeg skal.
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
23. maj 2006 - 14:02 #5
Derfor er .htaccess-metoden jo også oplagt.
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 14:12 #6
MG2 er ikke et program. Det er meget enkelt at bruge, jeg er selv nybegynder. Nedenstående er installations vejledningen.

1 Use FTP to create a folder on your website, eg. 'www.yourserver.com/gallery'.
2 Upload the contents of the zip file (including subfolders) to the new folder.
3 Point your webbrowser to 'www.yourdomain.com/gallery'.
4 Follow the installation wizard.
Avatar billede alj Praktikant
23. maj 2006 - 14:26 #7
dotcom1
oplagt ? hvis jeg har ret i at jeg skal downloade/installe et server program, er det ikke vanskeligt for en newbee ?

ppb
Så godt vejledningen på MG"-siden, men blev jo ikke klogere af det, idet der ikke fremgår hvordan man sætter det op med Frontpage 2003 ?

mvh
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
23. maj 2006 - 14:39 #8
Du skal ikke installere noget som helst. :) Se vejledningen igennem.
Avatar billede alj Praktikant
23. maj 2006 - 14:48 #9
ups, det synes jeg da også jeg har: (kopieret fra vejl.)

Brug programmet 'htpasswd.exe'
Hvis du arbejder på en windows-platform, vil de to skitserede løsninger ikke virke - de benytter sig nemlig af en krypterings-mekanisme som ikke findes på windows. Det betyder heldigvis ikke, at du er hægtet af - du kan bruge programmet 'htpasswd' som følger med Apache-distibutionen (hvis du er på bar bund, så har vi en artikel der fortæller dig, hvordan du installerer Apache på windows.
Programmet htpasswd.exe ligger i biblioteket "bin" i Apache-distributionen, og du bruger det helt enkelt ved at åbne en prompt og skrive:

Da der her står at programmet til kryptering ligger i et bibliotek ("bin") tolker jeg det da til at der er "noget" der skal installeres, ikke :) eller læser jeg forkert
mvh
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
23. maj 2006 - 14:55 #10
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
23. maj 2006 - 14:58 #11
Du behøver ikke at bruge 'htpasswd.exe'. Du kan lave dine passwords i formularen her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesskrypterpassword/
Avatar billede alj Praktikant
24. maj 2006 - 11:29 #12
Tak dotcom1
jeg prøver ovennævnte: skriver brugernavnet ind og trykker på "Kryptér", men der kommer ikke til at stå noget i "Password" - er jeg tumpet eller .... :)
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
24. maj 2006 - 18:05 #13
Det virker fint. resultatet kommer til at stå med rødt over indtastningsboksen når du har indtaster navn og password og klikket "Kryptér".
Eks: dotcom og 123test bliver til:
dotcom:MTr8Vf6ykPjQQ
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
29. maj 2006 - 08:40 #14
Kan du få det til at virke? :)
Avatar billede alj Praktikant
29. maj 2006 - 15:20 #15
Undskyld forsinkelsen, men er ude at rejsende pt.
Nej, desværre der kommer ikke noget rødt på min skærm i IE
mvh
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. maj 2006 - 10:34 #16
Så brug denne formular til at skabbe dit krypterede password: http://www.e2.u-net.com/htaccess/make.htm
Avatar billede alj Praktikant
14. august 2006 - 11:44 #17
dotcom1, gider du lægge et svar, så lukker jeg.
mvh
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
14. august 2006 - 12:26 #18
Okay
Avatar billede alj Praktikant
14. august 2006 - 15:25 #19
tak'r
alj
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
14. august 2006 - 15:48 #20
Tak for points. :)