Avatar billede ulle55 Nybegynder
22. maj 2006 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Golive - vis lag når man kører over billede

Overskriften siger næsten sig selv.

Hvordan gør jeg så der kommer et skjult lag frem når man kører musen over et billede?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
22. maj 2006 - 16:46 #1
du laver billedet til et ling og i linkfeltet skriver du #

så tilføjer du en show/hide action til linket (Action palleten) ved mouseover og mouseout
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
22. maj 2006 - 17:00 #2
Her er en toturial der vise grundprincipet

http://www.golivebasics.com/rollovertut/index.html
Avatar billede ulle55 Nybegynder
22. maj 2006 - 23:36 #3
ok, nu virker det, kan man så også får laget til at komme lige under musen, selv hvis man kører ind på billedet fra forskellige sider?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
22. maj 2006 - 23:53 #4
Jo ... det skulle man kunne (har ikke prøvet selv men noget i denne stil)

I stede for at den action du bruger til at åbne laget vælger du en actiongrup (Ligger i listen over action)
I denne opbyger du din action
åben layer
og vælg så feks mouse follow action

Lykkes dette ikke kan du prøve out actions Mous trail Jump action , som burde være god til det
(Nok den jeg ville foretrække at bruge)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
22. maj 2006 - 23:55 #5
Nå ja... *S*

Har du ikke Out Actions bør du hente dem og få dem instaleret
De har været dyre men fortiden er de gratis (du spare et par 100$)

http://www.outactions.com/