Avatar billede ttrold Praktikant
22. maj 2006 - 01:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

password mv.

Hej.

Hvordan password beskytter jeg udvalgte sider af min hjemmeside?

På forhånd tak.

/TT
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 02:05 #1
For effektivt at beskytte siderne, skal du bruge et serverside scriptsprog, som f.eks. ASP eller PHP.

JavaScript kan rigtigt bruges, da det kan manipulers.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 02:06 #2
Hvis du beslutter dig for et af de to sprog, kan du oprette et spm i et af kategorierne:

ASP - http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/ASP/
PHP - http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. maj 2006 - 10:43 #3
Eller med htaccess i hvis det er en apache server.
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/
Avatar billede ttrold Praktikant
22. maj 2006 - 14:16 #4
det første hjalp mig slet ikke. jeg kan godt se, at det linker til en side, hvor der ligger noget omkring asp og php.. men jeg er ikke interesseret i at sætte mig ind i alt det nu. jeg vil bare have et simpelt script, som jeg kunne smide op på min side.

t-hviid virkede umiddelbart godt, men den vil ikke acceptere den kode jeg skriver, ligesom, at den nærmest ikke kan læse min passewordfile.

er der ikke nogen der bare har et simpelt script eller en simpelt form lige til at paste->copy?

/tt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 14:55 #5
Det kan være at t-hviid kan forklare dig hvordan du bruger htaccess.
Avatar billede ttrold Praktikant
22. maj 2006 - 14:56 #6
så har jeg regnet den ud. tak for hjælpen begge to. t-hviid. post et svar, så har du dine point

/tt
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. maj 2006 - 21:55 #7
Ok - men 200 er alt for meget for et link. Stik mig 15 point og tag resten selv :-)
/Tommas
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. maj 2006 - 21:55 #8
- og et svar!
Avatar billede ttrold Praktikant
22. maj 2006 - 22:00 #9
jeg har lige oprettet en tråd omk. en prev/fwd knap hvis nogen har mod på at kigge på det. http://www.eksperten.dk/spm/711158

og selvfølgelig får du alle 200. jeg kunne ikke selv finde det.. og nu virker det og jeg er glad. tak for hjælpen.