Avatar billede spejder_leon Nybegynder
21. maj 2006 - 16:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Adgang til database samtidigt online fra web og lokalt pc program

Hej

Hvis man gerne vil have et bestillingssystem på nettet. Hostet hos en billigere udbyder, (b-one, cliche ell. lign.), og samtidigt have adgang til databasen fra et program (Access) på en arbejdsstation stående andetsteds end serveren
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2006 - 22:19 #1
Der afhænger af om der er agang til databasen på dit web hotel usefra.

Access: aldrig

MySQL: hvis der er åbent på port 3306 til database serveren udefra

SQLServer: hvis der er åbent på port 1433 til database serveren udefra
Avatar billede spejder_leon Nybegynder
22. maj 2006 - 00:16 #2
ok, Har du nogen erfaringer med "billige" websteder hvor dette er muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2006 - 02:17 #3
Nej.

Og jeg ville betragte mulighedem for det som et minus p.g.a. sikkerheds risikoen.
Avatar billede spejder_leon Nybegynder
22. maj 2006 - 02:24 #4
ok, men skal jeg forstå det sådan at man selv skal hoste det hele, eller skal jeg bare ud og finde et større sted at få dette hosted?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2006 - 03:04 #5
du kan vælge selv at hoste (og holde din web server opdateret med sikkerheds opdateringer)

eller du kan finde wet web hotel med den form for adgang

du skal ikke konkludere at fordi jeg ikke kender et sådant web hotel så eksisterer
de ikke - jeg er ikke specielt velorienteret om web hoteller

hvad der er bedst for dig må være en opvejning af pris, tid og funktionalitet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 03:18 #6
Alternativt kunne man have nogle scripts liggende på serveren, beskyttet af brugernavn/password osv, som man kunne kommunikere med, via ens program.

Programmer sender data til scriptet, som så udfører handlingen.

På den måde kan du nøjes med almindelige hostning, og du kan have både web-interface og dit eget program (applikation på din lokale computer).
Det kræver ikke noget særligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2006 - 03:25 #7
det kunne man, men den kendsgerning at programmet er en Access applikation
giver mig associationer til linkede tabeller og den slags
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 08:25 #8
Hmm..
Dvs FRA Microsoft Access, skal han have adgang til en database, både lokalt og online..?

Lyder lidt langt ude..
Avatar billede spejder_leon Nybegynder
22. maj 2006 - 12:19 #9
Løsningen med script som "thesurfer" beskriver, lyder interessant, hvor / hvordan kan jeg finde flere informationer herom?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 13:17 #10
Faktisk svarer det til at du bruger en browser. Du ser dog ikke billeder og overflødige informationer.

Du beslutter dig bare for et format du synes om, og får PHP til at udskrive det i samme format.

Eksempel (persondata):
Formatet er "Navn;Adresse;PostNr;By"

PHP udskriver: "Hans Hansen,Hansensvej 1,1234,HansBy"

Det kan du så bruge, ved at splitte strengen op ved ";".

Så har du de oplysninger du skal bruge.

Hvis du er interesseret i en mulig PHP løsning, og vil lave noget selv, kan du oprette et spørgsmål denne i kategorien: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

Hvis du ikke selv vil deltage i projektet, men vil have det færdigtlavet, kan du oprette et spørgsmålet i denne kategori: http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/PHP/

Du kan så henvise tilbage til dette spm.
Avatar billede spejder_leon Nybegynder
22. maj 2006 - 13:21 #11
Det er nok det der skal være løsningen. Vil i begge skrive et svar så i kan få nogle points -Tak
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 14:19 #12
Det skal lige siges, at du stadigvæk skal bruge en klient, som laver http forspørgslerne, og giver dig de data du har brug for.

Jeg tror ikke at du kan nøjes med en Access applikation, hvis det er det du har nu.

Egentligt kan du vel nøjes med at bruge den database, der ligger online (på en server).. for hvs du kan arbejde med 2 forskellige databaser (lokal og online), vil du have 2 forskellige sæt data.

Så er det klart bedst at have 1 sted, så man ikke skal hen og opdatere 2 steder..

Så kan du bare nøjes med nogle PHP scripts og en browser (f.eks. Opera, FireFox eller Internet Explorer).

- Ingen points til mig, tak.
Avatar billede spejder_leon Nybegynder
04. august 2006 - 09:31 #13
lukker