Avatar billede ppb Nybegynder
20. maj 2006 - 22:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brugervenlig gæstebog

Jeg har lavet en hjemmeside i Dreamweaver, hvor jeg ønsker en gæstebog.
Den skal være nem, at sætte op, da jeg ikke er den store HTML haj.
Jeg HAR prøvet at søge efter tidligere tråde, men har ikke kunne finde noget jeg kan bruge.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 10:31 #1
Du finder en flot, gratis, sikker mod spam gæstebog her:
www.carbonize.co.uk/Lazarus
Den skal faktisk bare uploades til din side.
Der er dansk sprogmodul til.
Avatar billede ppb Nybegynder
21. maj 2006 - 18:21 #2
Tak for det. Den er nu installeret.
Men jeg oplever et par fejl.
1. På gæstebogens forside, ligner det, at der skal være et billede øverst til venstre, men der er bare et rødt kryds.
2. Ligeledes er det, når man vil skrive en ny besked i gæstebogen. Så er smiley billederne bare nogle røde krydser.

Håber du kan hjælpe.
Avatar billede ppb Nybegynder
21. maj 2006 - 18:28 #3
Faktisk er det alle billeder, som ikke kan ses.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 19:54 #4
...det lyder som om, at du nok lige burde chekke filstien til mappen med billederne...  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 19:55 #5
Hovsa! Det var selvfølgelig ikke et svar, men bare en kommentar.  :-)
Avatar billede ppb Nybegynder
21. maj 2006 - 20:00 #6
Hvor kan jeg se filstien i html dokumentet.
Men jeg har jo bare uploadet hele mappen med det færdige script.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 20:05 #7
vedr. smilies, så skal du ind i administration.
Under general settings finder du smilies, prik i    activate smilies
I det hele taget finder du mange nyttige ting ind i administration.
Billede på forsiden, kan ikke lige huske det, men noget med du skal lægge
billedet ind i programmet, vil lige prøve om jeg kan finde det
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 20:30 #8
Nu er det 2 år siden jeg instal min gæstebog, der kan være sket ændringer.
Hvis du går ind i den mappe du har installeret gæstebogen i,
åbner mappen  img  har du så der en fil der hedder gbook.gif?
Avatar billede ppb Nybegynder
21. maj 2006 - 20:46 #9
Jeg har sat prik i "brug smileys"
Og der er en gif fil som hedder gbook.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 21:27 #10
Ok, så prøver vi sådan her:
Du skal have lavet dig et billede af det du vil have på forsiden
i størrelsen, prøv med 200 x 100 pixel.
Det billede kalder du  gbook.gif
Nu overskriver du den gbook.gif fil der allerede ligger i mappen
img med din nye gbook.gif fil, og voila så har du det på forsiden
-- håber jeg --
Avatar billede ppb Nybegynder
21. maj 2006 - 21:52 #11
Har fundet fejlen. Jeg havde en forkert henvisning.

Tak for hjælpen.