Avatar billede thomasabcd Nybegynder
20. maj 2006 - 16:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udføre noget efter givet interval

Hej,

hvert kvarter skal jeg udføre en bestemt funktion på mit website. Hvordan gør jeg det ? Jeg antager, at det ikke er særligt smart at have en browser åben, som så hvert kvarter kalder funktionen. Skal jeg istedet lave en simpel windows app, som hvert kvarter kalder en webservice, som udfører det, jeg gerne vil ? Eller kan jeg gøre noget helt tredje ?
Avatar billede khs1a Nybegynder
20. maj 2006 - 16:52 #1
en windows service er vejen frem da den kan udføre opgaven uden der er logget en bruger på serveren.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
20. maj 2006 - 16:59 #2
Jeg har desværre ikke adgang til installere noget på selve webserveren, da min host ikke tillader det.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2006 - 17:18 #3
det er ihvertfald ikke pænt at spawne en traad i din web app

der findes eksterne cron services hvor du kan få sendt en HTTP request
med bestemte intervaller
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2006 - 17:18 #4
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
20. maj 2006 - 23:05 #5
Hej Arne,

det ser helt fint ud med CronJob.de. Er det muligt at password-beskytte url'en, som CronJob kalder ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2006 - 23:13 #6
ingen anelse - jeg har aldrig brugt den selv
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
20. maj 2006 - 23:16 #7
ok.

Jeg har smidt brugernavn og pwd ind i url'en således:
test.aspx?username=username&pwd=pwd.
Ved ikke om det er den bedste måde at gøre det på, men det er da en start. Arne, hvis du smider et svar, får du pointene og tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2006 - 23:22 #8
ok