Avatar billede winzi Nybegynder
20. maj 2006 - 14:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Trådløs net falder ud hele tiden

Hej,

Jeg har lige installeret en trådløs router, Linksys Compact Wireless-G Broadband router( http://kortlink.dk/2qxh ), i mit hjem. Jeg har så 2 computere, som køre på nettet gennem kabel, og så min egen, som skal køre på det trådløse.

Prolemet er bare, at nettet ryger hele tiden, med jævne mellemrum.
Nogen der kan hjælpe mig?

PS. Hvis i skal bruge flere oplysning, så bare spørg.
Som netværksadapter bruger jeg, Netgear WG111 54 Mbps Wireless USB ( http://kortlink.dk/2qxk )

På forhånd tak.
Avatar billede winzi Nybegynder
20. maj 2006 - 14:09 #1
Forresten, når jeg prøver at logge på MSN Messenger, så siger den selvfølgelig den ikke kan, og så trykker jeg fejlfinding. Og der siger den at min standardgateway, er offline.
Avatar billede jbb007 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:11 #2
Har selv det usb-netkort, og det er noget værre lort!!!
Har ikke haft andet end problemer med det... fx: http://www.eksperten.dk/spm/694509

Skrev dengang, at jeg fandt noget, der lignede en løsning... det passede desværre ikke - den falder stadig ud mange gange i løbet af en dag..

har også en bærbar (centrino) der kørrer over samme trådløse router, og den falder ALDRIG ud..

jeg har opgivet - og køber snart et trådløst netværkskort til PCI i stedet for!!

netgear sucks!!
Avatar billede winzi Nybegynder
20. maj 2006 - 16:15 #3
Dvs. du mener simpelthen det er mit usb-netkort?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:20 #4
jep - nogle kan min ikke få tildelt en ip-adresse, og andre gange ser den ud til at være forbundet uden at være det alligevel. Nogle gange virker det så, når man trykker på 'reparer' på netforbindelsen... andre gange ikke..
mens der som nævnt aldrig er problemer med den bærbare...
Avatar billede winzi Nybegynder
20. maj 2006 - 16:25 #5
Lyder som om det kunne være her du boede.. Min bror har nemlig en bærbar som heller aldrig har problemer.. :S

Så det må jo være USB-netkortet der sutter.
Avatar billede jbb007 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:27 #6
mit næste move bliver at undersøge markedet lidt for PCI-kort... har helt opgivet netgear/usb modellerne
Avatar billede winzi Nybegynder
20. maj 2006 - 16:28 #7
Tror jeg også jeg gør.. :/
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2006 - 13:30 #8
Hvis du kan ændre følgende i din router under advances wireless setup, så prøv det. Det skulle give en stabil trådløs forbindelse.

De Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304
Avatar billede winzi Nybegynder
21. maj 2006 - 19:21 #9
Nu har jeg gjort dette, hvad er det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2006 - 21:15 #10
Det skulle gerne give en mere stabil trådløs forbindelse.

Beacon interval er i princippet det trådløse netværks puls, og er den for stor, så kan enhederne komme ud af sync.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2006 - 10:15 #11
Hjalp det noget ? ?

Kører du med sikkerhed/kryptering på det trådløse net ?

Prøv med en anden kanal i routeren.

Prøv uden sikkerhed/kryptering, for at finde ud af om det er dette der laver problemer.

Prøv at slukke for din router og kodem i 10 - 15 sekunder. Så rebooter de når de får strøm igen.
Avatar billede 7degreez Praktikant
22. maj 2006 - 10:20 #12
hey winzi... prøv at hente networkstumbler fra www.netstumbler.com og undersøg om der evt. kunne være konflikter fra andre WLAN´s altså tjek hvilken channel de køre på og tjek så din egen, hvis din egen channel er identisk med nogen af de andre netværk kan der godt opstå konflikter. Enten skal du selv via din wireless router opgive en anden kanal ellers ring til din udbyder ;)
Avatar billede 7degreez Praktikant
22. maj 2006 - 10:24 #13
lyder meget som et problem jeg havde nemlig ;) og min internet udbyder sagde bare det var typsik med indbygget netkort... indtil jeg fandt networkstumbler og selv opdagde at der var 6 andre i nærheden der kørte på channel 7 og fik derefter ændret til en der ikke var i brug og har aldrig haft problemet siden... ;)

håber det hjælper

//7degreez*
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2006 - 12:51 #14
Ganske som jeg skrev kl. 10:15:53
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. maj 2006 - 13:16 #15
winzi er du kommet videre ?
Avatar billede winzi Nybegynder
23. maj 2006 - 18:12 #16
dragonknight: Ja, jeg kører med kryptering.

Prøver lige det i har foreslået og vender så lige tilbage. ;)
Avatar billede winzi Nybegynder
23. maj 2006 - 18:20 #17
Prøvede Network Stumbler, jeg er den eneste på min kanal.

Det er ligesom om, at nu kan jeg godt køre stabilt når jeg er kommet på. Men nogen gange kan det godt være lidt svært at komme på.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2006 - 00:05 #18
Hvilken kryptering anvender du WEP eller WPA ?

Og prøv som jeg foreslog, at køre uden kryptering, for at se om det gør en forskel.
Avatar billede winzi Nybegynder
28. maj 2006 - 17:27 #19
WEP.

Synes ikke det gør nogen synderlig forskel.

I dag har jeg slet ikke kunne komme på, den bliver ved med at sige at standardgatewayen er offline. Selvom de andre computere som kører på kabel, sagtens kan komme på nettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 01:42 #20
Jeg mistænker, at USB netkortet ikke er installeret korrekt.
Som jeg husker det, så skal man installere et setupprogram inden den sættes til USB. Efter den sættes til USB, skal XP selv finde ny hardware, og du viser den hvor driveren ligger, og så kører det automatisk.
Efterfølgende kan du installere et klient program, til at styre USB netkortet med.

Har du gjort det således ?
Avatar billede winzi Nybegynder
30. maj 2006 - 17:56 #21
Yep det har jeg. :/
Avatar billede winzi Nybegynder
06. marts 2007 - 19:35 #22
Død.