Avatar billede fersken Nybegynder
20. maj 2006 - 11:00 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Lølning til cpu (pasta samt montering)

Har 2 spørgsmål ang min cpu (køælning)

1. Hva kølepasta kan anbefales (er noget bedre end andet ?) og hvor meget skal man ca proppe på ?

2. har sådanne en Zalman kobber køler (stor satan 0.5kg) hvor stramt skal den side ? (vil helst ikke skade cpuen ved at fuldstændig mase den)
Avatar billede fersken Nybegynder
20. maj 2006 - 11:13 #1
kølning!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. maj 2006 - 11:45 #2
Jeg bruger udelukkende Arctic Silver pasta, da den er meget træg at påføre hvilket gør at man undgår at skidtet flyder ud over kanterne. Husk at pasta skal påføres i ualmindeligt små doser. Der er trods alt kun pasta der hvor køleprofil og f. eks. cpu ikke har fysisk kontakt. Alle andre steder presses den væk. En køleprofil skal sidde tæt, men absolut ikke stramt.
Avatar billede haverslev Novice
20. maj 2006 - 11:52 #3
Når du skal have pasta på, så er det jo ikke de store mængder vi taler om - selvom tuben er rimelig stor, så skal det altså kun lige lægges en tynd "film" på
Brug f.eks et kreditkort til at fordele/skabe det overskydende af
Avatar billede pinball Nybegynder
20. maj 2006 - 13:42 #4
her er en lille guide til hvormeget der skal smøres på osv

http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/cpu.php
Avatar billede secz Nybegynder
21. maj 2006 - 00:37 #5
1.
til en zalman køler følger der en lille tube pasta med. der skal ca lige så meget på, som ½-1 riskorns størrelse, men start med det halve, og smør det på med fingeren, så har du nemt føling med hvor meget der skal på.

2.
den virker lidt stram at få på, men den bør kunne spændes helt ned til, men sørg for at spænde lidt på hver skrue ad gangen, så den bliver spændt jævnt på. det kan godt have noget at sige.
Avatar billede fersken Nybegynder
22. maj 2006 - 17:54 #6
Syntes i alle har givet et godt svar så lige et svar og i får point =) Tak for hjælpen =)
Avatar billede haverslev Novice
22. maj 2006 - 19:07 #7
:o)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. maj 2006 - 19:16 #8
Takker.
Avatar billede fersken Nybegynder
23. maj 2006 - 00:19 #9
=) Skal lige sige syntes jeg har kunne bemærke et fald på 2-3C bare på at smøre det pasta ordentligt på =)

Det er en Prescott CPU 3200 @ 3500 (ca 48c idle syntes i det er for meget ? siderne er på!)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. maj 2006 - 05:23 #10
Lidt OC driver altid temperaturen op så det virker fornuftigt.