Avatar billede rittmo Nybegynder
19. maj 2006 - 18:23 Der er 8 kommentarer

Stoppe nedlukning af netværksforbindelser?

Her mit problem.
Jeg har en HTPC som har et trådløst netkort til at komme på mit netværk hjemme. Hver gang jeg tænder den fra dvale, skal jeg manuelt reparere forbindelsen for at den kommer på netværket igen. Mit netværk står under foretrukne og er sat til at oprette forbindelse automatisk med nøgle og det hele. Kan man ikke gøre noget for at forhindre windows i at lukke netværksforbindelsen når den går i standby? Det samme problem opstår når MCE skal opdatere epg om natten. Så står der en fejlmeddelelse om at epg ikke kunne opdateres. Har kigget i loggen der er rigtig mange fejl med DCOM. Kan det ahve noget at sige?
Avatar billede jacla Nybegynder
19. maj 2006 - 18:45 #1
Du kan i strømstyring (Kontrolpanelet) slå dvale fra.

Du må også kunne vælge funktionen "Keep Alive" i opsætningen af din trådløse router.

mvh
janc
Avatar billede rittmo Nybegynder
21. maj 2006 - 19:16 #2
Det er jo ikke fordi jeg vil slå dvale fra... Problemet er jo at den hver gang den kommer ud af dvale ikke logger det trådløse automatisk selvom den står til at logge automatisk på. Tror ikke det har noget med routern at gøre. Når den kommer ud af dvale og jeg trykker på reparer forbindelse så virker det fint igen
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. august 2006 - 21:54 #3
Prøv at gå ind i din router og under advanced wireless settings skal du prøve at sætte beacon intervallet 50 højere end det står til. Det hjalp hos mig.
Avatar billede rittmo Nybegynder
15. august 2006 - 22:55 #4
Hmm... har ikke noget i min router som hedder det. Der er ikke en gang noget som jeg kan sætte 50 op.
Avatar billede trold1 Nybegynder
16. august 2006 - 13:39 #5
Har du prøvet at være alle menuer igennem i din router.
Avatar billede rittmo Nybegynder
16. august 2006 - 18:47 #6
Ja jeg har... Har rodet med den så meget at jeg næsten kender alle menuer i hoved :)
Avatar billede jacla Nybegynder
16. august 2006 - 19:14 #7
Har du en keep alive funktion i menuen, som du kan slå til ?
Avatar billede rittmo Nybegynder
16. august 2006 - 19:41 #8
nej det har jeg også været ved at undersøge. Det er en rimelig billig router så den kan ikke så mange fancy ting.